eur:
411.62
usd:
395.3
bux:
79712.64
2024. november 22. péntek Cecília
A railroad crossing with the gate closed as a freight train passes eastbound from Los Angeles through the Southern California desert at Kelso Junction located in the Mojave Desert in eastern San Bernardino County, California.
Nyitókép: Art Wager/Getty Images

MÁV-Start: drasztikusan megugrott a vasúti átjárókban történt balesetek száma

Valamennyi baleset a közúti közlekedők hibájából történt. Biber Anettet, a MÁV-Start szóvivőjét kérdeztük.

Mintegy 40 százalékkal nőtt az útátjárós balesetek száma az elmúlt évben: míg 2020-ban 62 balesetről szólt a statisztika, 2021-ben 24 esettel 86-ra emelkedett a szám – mondta érdeklődésünkre Biber Anett, a MÁV-Start szóvivője.

Szavai szerint minden tekintetben negatív rekordot döntött a tavalyi év, miután

  • a 86 balesetből
  • 16 követelt emberéletet,
  • 15 végződött súlyos,
  • 14 pedig könnyebb sérüléssel.

A többi esetben anyagi kárt regisztráltak, ami egymilliárd forintot meghaladó kárt jelentett a társaságnak.

A szakember érdeklődésünkre kiemelte: valamennyi baleset alkalmával jól működtek a biztosítóberendezések, tehát a fényjelzőeszközök pirosat mutattak, a sorompók pedig le voltak engedve. Megjegyezte, 2008 óta, vagyis

14 éve nem történt a teljes vasúti hálózaton olyan baleset, ahol a vasút felelősségét állapították volna meg az utólagos vizsgálatok bármilyen mértékben is.
  • A már említett MÁV-ot ért jelentős anyagi kár tetemes részét két kisiklásos baleset adta, amikor a mozdony, illetve a jármű elhagyta a vasúti pályát. Ezek során nemcsak a járművekben, a pályában is kár keletkezik; a legutóbbi balesetben a biztosítóberendezés térközjelző oszlopát is kidöntötte a mozdony – magyarázta Biber Anett. Tehát összességében a vasúti infrastruktúrában és a járművekben keletkező károk teszik ki az az egymilliárdot meghaladó összeget.

Amellett, hogy a vasúti átkelőkkel a KRESZ külön is foglalkozik, Biber Anett a következőkre hívta fel a figyelmet:

  • az átjárókat minden esetben fokozott óvatossággal kell megközelíteni.
  • Még akkor is meg kell győződni arról, hogy nem közlekedik vonat, ha a fényjelző fehéren világít, illetve a sorompó teljesen nyitott állásban van.
  • Nagy figyelmet kell fordítani arra is, hogy nehogy az esetlegesen feltorlódó kocsisor miatt ragadjunk a síneken.
  • Amennyiben pedig a fényjelző sötét, netán nem látjuk be jól az utat, mindenképp meg kell állni, tehát egyfajta stoptáblának kell felfogni a meghibásodott készüléket. A szóvivő végül arra is emlékeztetett,
  • ha minden rendben van, a vasúti átjárón megállás nélkül, legalább 5 kilométer per órás sebességgel áthaladni.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×