eur:
389.25
usd:
362.66
bux:
0
2024. május 3. péntek Irma, Tímea
A railroad crossing with the gate closed as a freight train passes eastbound from Los Angeles through the Southern California desert at Kelso Junction located in the Mojave Desert in eastern San Bernardino County, California.
Nyitókép: Art Wager/Getty Images

MÁV-Start: drasztikusan megugrott a vasúti átjárókban történt balesetek száma

Valamennyi baleset a közúti közlekedők hibájából történt. Biber Anettet, a MÁV-Start szóvivőjét kérdeztük.

Mintegy 40 százalékkal nőtt az útátjárós balesetek száma az elmúlt évben: míg 2020-ban 62 balesetről szólt a statisztika, 2021-ben 24 esettel 86-ra emelkedett a szám – mondta érdeklődésünkre Biber Anett, a MÁV-Start szóvivője.

Szavai szerint minden tekintetben negatív rekordot döntött a tavalyi év, miután

  • a 86 balesetből
  • 16 követelt emberéletet,
  • 15 végződött súlyos,
  • 14 pedig könnyebb sérüléssel.

A többi esetben anyagi kárt regisztráltak, ami egymilliárd forintot meghaladó kárt jelentett a társaságnak.

A szakember érdeklődésünkre kiemelte: valamennyi baleset alkalmával jól működtek a biztosítóberendezések, tehát a fényjelzőeszközök pirosat mutattak, a sorompók pedig le voltak engedve. Megjegyezte, 2008 óta, vagyis

14 éve nem történt a teljes vasúti hálózaton olyan baleset, ahol a vasút felelősségét állapították volna meg az utólagos vizsgálatok bármilyen mértékben is.
  • A már említett MÁV-ot ért jelentős anyagi kár tetemes részét két kisiklásos baleset adta, amikor a mozdony, illetve a jármű elhagyta a vasúti pályát. Ezek során nemcsak a járművekben, a pályában is kár keletkezik; a legutóbbi balesetben a biztosítóberendezés térközjelző oszlopát is kidöntötte a mozdony – magyarázta Biber Anett. Tehát összességében a vasúti infrastruktúrában és a járművekben keletkező károk teszik ki az az egymilliárdot meghaladó összeget.

Amellett, hogy a vasúti átkelőkkel a KRESZ külön is foglalkozik, Biber Anett a következőkre hívta fel a figyelmet:

  • az átjárókat minden esetben fokozott óvatossággal kell megközelíteni.
  • Még akkor is meg kell győződni arról, hogy nem közlekedik vonat, ha a fényjelző fehéren világít, illetve a sorompó teljesen nyitott állásban van.
  • Nagy figyelmet kell fordítani arra is, hogy nehogy az esetlegesen feltorlódó kocsisor miatt ragadjunk a síneken.
  • Amennyiben pedig a fényjelző sötét, netán nem látjuk be jól az utat, mindenképp meg kell állni, tehát egyfajta stoptáblának kell felfogni a meghibásodott készüléket. A szóvivő végül arra is emlékeztetett,
  • ha minden rendben van, a vasúti átjárón megállás nélkül, legalább 5 kilométer per órás sebességgel áthaladni.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban

A havonta megjelenő, elemzésekre, illetve háttérjelentésekre összpontosító népszerű Cicero című magazin azt állította, hogy az atomerőművek egy évvel ezelőtti végleges leállításáról született döntés meghozatala előtt kulcsfontosságú szakértői információkat hallgattak el az atomenergia alkalmazásának legfőbb ellenzője, a zöldpárti gazdasági miniszter előtt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
Órákon belül érkezik az adat, ami eldöntheti a forint sorsát

Órákon belül érkezik az adat, ami eldöntheti a forint sorsát

Sorra töri át a vezető devizákkal szemben a fontos szinteket a forint, a magyar idő szerint délután 14 óra 30 perckor érkező amerikai munkaerőpiaci adatok azonban várhatóan ezúttal is komoly elmozdulásokat hoznak a részvény- és devizapiacokon egyaránt, ennek következtében pedig gyorsan változhat a kép a forint esetében is. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×