eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Autókereskedő egy autót mutat egy érkelődőnek a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 7-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Kovács Tamás

Meglepő dolog derült ki a magyar autósokról

Reprezentatív felmérés készült az autóvásárlással kapcsolatos hazai trendekről.

A 16-59 közötti korosztály közel fele szeretne autót vásárolni a következő három év során – többek között ez is kiderült abból a felmérésből, mely során augusztusban 1859 főt kérdeztek meg különböző autóvásárlással kapcsolatos témában egy mobilapplikáción keresztül. Az Opinio kutatása szerint a vásárlást fontolgatók valamivel több mint fele használt autóban gondolkodik, igaz, az idősebb generációnál már inkább az új autó vásárlása jelenik meg igényként – írja a vezess.hu.

Autóvásárlás esetében a gépkocsira átlagosan 2,98 millió forintot költenének a válaszadók. A többség (28 százalék) 1-3 millió forint közötti összeget jelölt. Nagyobb összeget a férfiak, illetve a gazdaságilag erősebb demográfiai csoportok hajlandóak költeni: 50-59 évesek, a diplomások, illetve a fővárosiak. A gépkocsipiacon még mindig a készpénzes, helyben fizetés a domináns fizetési mód. Ezzel szemben a megkérdezettek közel 45 százaléka használna fel valamilyen kölcsönkonstrukciót az autóvásárláshoz – ezek közül a lízing és a személyi kölcsön tűnnek a legnépszerűbb opcióknak.

A megkérdezettek mindössze 20 százaléka rendelkezik 5 évnél fiatalabb autóval. Az autók életkora és a tervek között nincs egyenes összefüggés. Az 2-5 éves autóval rendelkezők ugyanakkora arányban terveznek autóvásárlást, mint azok, akik jelentősen öregebb, akár 15 évesnél idősebb autóval rendelkeznek.

Közel ugyanakkora arányban jelölték a hibrid, az elektromos, illetve a benzines autókat. Az elektromos autókkal kapcsolatban nagymértékű nyitottság tapasztalható. A megkérdezettek 3 százaléka már most is rendelkezik elektromos autóval, míg további 44 százalék nyitott lenne egy ilyen gépkocsi beszerzésére. Az elektromos autók a fiatalok és a diplomások körében népszerűbbek az átlagosnál. A megkérdezettek 84 százaléka szerint az alacsonyabb árak segítenék a leginkább ezek terjedését.

A legnépszerűbb márkának a Volkswagen bizonyult, egy-egy százalékponttal lemaradt mögötte az Opel és a Toyota. Rendkívül népszerű márka a Ford és a Suzuki is, míg a top hetes listában az Audi és a Škoda zárja a sort.

Életkor szerint a fiatalabbak (15-29 évesek) preferencia listája tér el a legjobban az átlagostól. Körükben az olyan népszerű márkák, mint a Volkswagen, Opel, Toyota és Suzuki rosszul teljesítettek. Ebben a korcsoportban a Subaru, a Fiat és a Lexus, Seat és az Alfa Romeo a legnépszerűbbek.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×