Az Autó című szaklap főszerkesztője szerint a Boston Consulting Group által közölt – a mai ismeretek alapján – egy túlzott becslés, és ennyire még nem látni előre. Azon túl, hogy az Euro 7-es emissziós elírások továbbra is nagyon képlékenyek, az állami támogatásokban is nagy az eltérés világszerte, ráadásul az sem tudható, hogy merre tart, illetve mit hoz majd a technológia, vagyis az elektromos jövő – tette hozzá Szécsényi Gábor.
Manapság világszerte nagyságrendileg 1,4 milliárd autó van forgalomban, és bár a számok a vírusválság hatására kicsit visszaestek, az éves termelés átlagosan 70 millió körül alakul. Hogy ezek több mint fele elektromos legyen, attól a mai ipari technológiával, nem beszélve a kémiáról – tekintve, hogy a tisztán elektromos autózás jelentős részben ennek a kérdése, lásd az akkumulátorok előállítása, majd megsemmisítése, tartóssági problémák megoldása –, vélhetően távolabb van az említett fordulópont. A szakértő hozzátette: ha csak arra gondoltak a BCG-nél, hogy valamilyen módon villamos-segédhajtás lesz 2026-ra az eladott új autók többségében, akkor igazuk van, de a tisztán elektromos autókra (akkumulátor, elektromos töltés, villanymotor) kevés esély látszik.
Hogy lesz-e ekkora kereslet az elektromos autókra, és megfizethetőek lesznek-e, az Szécsényi Gábor szerint nagyon technológiafüggő. Különböző gyártók és beszállítók egyre közelebbre ígérik az olcsó, jó hatásfokú és gyorsan tölthető akkumulátorokat. Amennyiben meglesz az az akkumulátor, amely mérete és tömeg megegyező lesz egy mai autó 60 literes tankjával, ami mindenestül nagyjából 60-70 kilót nyomhat, és ki lehet belőle hozni a 600-700 kilométeres hatótávot, akkor megtörténhet az áttörés, de az nem tudható, hogy mindez mennyit fog kóstálni. Ma még nagyon drága, hiszen egy átlagos elektromos kompakt autó előállítási árának közel a felét az akkumulátor és az azt kiszolgáló elektronika teszi ki.
Következésképpen Az Autó című szaklap főszerkesztője nehezen tudja elképzelni, hogy pusztán a számosság és a nagy sorozatok miatt jelentősen csökkenjen az elektromos autók ára. Ha csökken is, mert valaki megtalálja a „fantasztikus megoldást”, még mindig ott a probléma, hogy az átlagember hogyan tölti a járművet.