eur:
411.19
usd:
392.64
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Vitézy Dávid/Facebook

A Budakeszi út fejlesztésével felére csökkenhet a menetidő

Budakeszi és a Zsámbéki-medence települései számára súlyos közlekedési problémákat okoz a járművek gyakori torlódása, ezért a Budakeszi út jelentős fejlesztésére van szükség – hangsúlyozta Vitézy Dávid, miután kiírták a közbeszerzési felhívást buszsáv tervezésére az útvonalon.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója az InfoRádiónak elmondta, a HÉV-ek és az elővárosi vasútvonalak fejlesztésének alapvető célja, hogy az agglomerációban élők minél nagyobb hányada válassza a közösségi közlekedést az autózás helyett. Ugyanis míg ma tíz fővárosi lakosból hat tömegközlekedik, addig ez az arány az ingázók esetében fordított.

Vannak azonban olyan térségek Budapest körzetében, ahol nem áll, és belátható időn belül nem is fog rendelkezésre állni kötöttpályás közlekedés. Ilyen például a Zsámbéki-medence, illetve Budakeszi, ahonnan a reggeli csúcsidőben óránként több mint 40 – részben kék, részben fehér, tehát elővárosi – busz érkezik a Széll Kálmán tér térségébe, amelyek menetideje akár 20-25 perccel is tovább tarthat a kétszer egysávos főúton kialakuló dugók miatt, mint egy hét végi napon.

A BFK tehát azt a célt tűzte ki, amihez a kormány a szükséges finanszírozást biztosítja, hogy

az említett autóbuszokat egy új buszsávrendszerrel előnyben részesítsék.

Miután két sávról van szó, nem arra kell gondolni, hogy az egyik meglévőt festenék át – jegyezte meg Vitézy Dávid –, hanem az út szélesítését, bővítését kell elérni. Mint ismert, az érintett útszakasz Budakeszi főutcáján halad keresztül, majd a Pilisi Parkerdő területén át ér be a fővárosba, tehát a munkálatok zöld és sűrűn lakott területeket egyaránt érint.

A szakaszos buszsávrendszert

úgy alakítanák ki, hogy a dugók által leginkább érintett helyeken az autóbuszok meg tudják előzni a kocsisorokat,

lecsökkentve ezáltal a mostani reggeli menetidejüket háromnegyed óráról 20 percre. A projekt részeként P+R parkolókat is terveznek Budakeszi külső részén, ahol a távolabbi településekről érkezők át tudnak majd szállni az autóbuszokra.

Vitézy Dávid azt is közölte, a beruházás során szoros együttműködésre kívánnak törekedni mind Budakeszi, mind a II. és a XII. kerület önkormányzatával, illetve a fővárossal is. A tervezési munkát a Budapest Fejlesztési Központ a Miniszterelnökség ezzel foglalkozó szakmai szervezeteként rendeli meg. A vezérigazgató, miután nem egy egyszerű útépítésről, hanem egy komplexebb, közműépítésekkel járó beruházásról van szó, a tervek ismerete nélkül a határidőkre nem kíván kitérni.

Végezetül azzal is egyetértett, hogy a projekt részét kellene képeznie a sok helyütt már kritikus állapotú útburkolat cseréjének is, beleértve a városhatáron belüli részeken, amik egyébként a főváros kezelésében állnak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×