eur:
409.62
usd:
389.46
bux:
79096.82
2024. november 20. szerda Jolán
Az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd próbaterhelés előtt 2013. június 4-én. Amennyiben a próbaterhelés során mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Valami már megint nem stimmel a déli M0-s hídon

Ismét gondok vannak az 1990-ben épült Hárosi Duna-híddal, amelyen vasárnapig korlátozást vezettek be, mert eltört a híd egyik eleme - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára. A híd rekonstrukciós munkáját az osztrák Strabag vezette Konzorcium végezte el, és 2018 áprilisában láttak neki.

November 2-től előreláthatóan a hét végéig forgalomterelést kellett bevezetni egy újabb hídelem törése miatt: a bal pályahidat az M1 felé ismételten le kellett zárni az autósok biztonsága érdekében. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halászteleki csomópont felhajtásának lezárásával.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szerint a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd építésénél az osztrák Strabag vezette konzorcium nem az elvárt alapossággal dolgozott. Schanda Tamás, a tárca stratégiai államtitkára kiemelte, a beépített sarukat alulméretezték, ezért kettő el is tört.

"Elfogadhatatlan, hogy a magyar embereknek kell megszenvedniük egy külföldi cég felületességét. A Strabaggal kötött,

a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogjuk tartatni,

minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fogunk kérni, a lehető legszigorúbban fogunk eljárni."

Schanda Tamás kiemelte: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoringrendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy ilyen elem. Múlt szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős intézkedésekre lett szükség.

Hangsúlyozta: a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd Zrt. felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

A Hárosi Duna-hídon végzett munkák az elmúlt években sok nehézséget okoztak az arra közlekedőknek, hiszen az átkelőt 2018-tól két éven át felújították, májusban megnyitották, de nyáron egy hónapig megint nem lehetett használni, mert fel kellett mérni a híd állapotát - közölte akkor a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.

Kiss Boglárka, a társaság szóvivője az InfoRádiónak augusztus végén azt mondta, sikeres volt az M0-s Hárosi Duna-hídjának kiegészítő próbaterhelése.

"Biztonsági mérésekre volt szükség,

ahol a BME hídtanszéke megvizsgálta a hidat teherautókkal, tesztelte, mennyire biztonságos, ha ráengedjük a forgalmat. Ez a próbaterhelés azt mutatta, hogy a 8-as számú támaszt meg kell erősíteni, ezt a kivitelezők augusztus végéig el is végezték, az adatok alapján pedig egy független szakértő azt állapította meg, hogy a vizsgált híd szerkezete és a saru teherbírása megfelelő, és biztonságosan képes fogadni a forgalomból adódó terheket."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Titkosszolgálati jelentés: Oroszország vissza akarja szerezni az ellenőrzést Közép- és Kelet-Európa felett

A cseh Biztonsági Információs Szolgálat igazgatója közölte: az orosz titkosszolgálatok már most előkészítik a terepet ahhoz, hogy az ukrajnai háború lehetséges befejezése után megerősítsék Oroszország befolyását Csehországban. Michal Koudelka elutasította az orosz titkosszolgálatok képességeinek alábecsülését, szerinte a világ legjobbjai közé tartoznak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
Új megoldással lehet védekezni az energiaár-ingadozás ellen

Új megoldással lehet védekezni az energiaár-ingadozás ellen

A hosszú távú zöldenergia-vásárlási megállapodások (PPA - Power Purchase Agreement) alkalmazása jelentősen erősítheti az európai, így a hazai vállalatok versenyképességét. Az Európai Unió az áringadozások elkerülése érdekében a PPA-k használatának előmozdítására ösztönzi a tagállamokat, amelyek ugyanakkor számos jó példát is szolgáltatnak, a piac pedig egyre innovatívabb és érettebb megoldásokat kínál a vállalatok számára Magyarországon is - szerepel a Green Cloud közleményében. 

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 20. 16:38
×
×
×
×