eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Nyitókép: NIF Zrt.

Ilyet sem látni minden nap az M0-s Duna-hídján

További átfogó vizsgálat vált szükségessé az M0-s autóút 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídján, ezért csütörtökön próbaterhelést végeztek az átkelőn – tájékoztatta az InfoRádiót a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője.

Kiss Boglárka közölte, az M0-s déli szektorának bővítése, amely 90–93 százalékon áll, abba a szakaszába lépett, amikor a részleges műszaki átvételi eljárások zajlanak, és ennek során derült fény arra, hogy vizsgálatokat kell folytatni a Deák Ferenc hídon, ellenőrizendő a szerkezeti elemeket, amelyekre egyébként a mostani fejlesztések nem terjednek ki. A munkálatok elvégzésére a NIF Zrt.-nek közbeszerzést kellett kiírnia, és ennek az eredménye volt a csütörtöki próbaterhelés is – tette hozzá a szóvivő.

Mint közölte, a próbaterhelés kiértékelésére nagyjából másfél–két hétre lesz szüksége a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének, amely a mérést lebonyolította. Ennek során

20–35 megrakott nyergesvonató segítségével, tíz különböző teherállás-kombinációban

vizsgálták meg, hogy hogyan változik a szerkezeti elemekben a feszültség, és miként következik be a hídon az alakváltozás. Az említett mérés eredményei fogják végül eldönteni, hogy milyen esetleges beavatkozásra lehet szükség, és hogy azt milyen műszaki tartalommal tudja az NIF végrehajtani – magyarázta.

Kiss Boglárka arra is kitért, a BME szakemberei megállapították, hogy az adott szerkezeti elemek többletigénybevétele – amely független a fenntartási munkálatoktól – döntően a hídszerkezet előéletéből származik, és elképzelhető, hogy valamilyen eltéréseket mutatnak. Az előzetes tanulmányok arra is felhívták a figyelmet, hogy a felszerkezet egyes részeit, illetve a sarukat érő hatásokat szintén vizsgálni kell.

Erre viszont csak úgy volt lehetőség, hogy rá kellett engedni a forgalmat az említett szakaszra, anélkül ugyanis az elmozdulások, a terhelés nem látszott volna – magyarázta Kiss Boglárka, hozzátéve, sajnálatos mód,

a felmerült vizsgálatok miatt jelenleg ismét forgalomkorlátozásnak kell kitenni a Deák Ferenc hidat.

Megismételte, másfél–két hét múlva lesznek az eredmények az NIF kezében, és akkor fognak tudni további tájékoztatást adni a munkálatokkal kapcsolatban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Amikor Oroszország megindította az Ukrajna elleni inváziót, Moszkva egyik elsődleges célja a megtámadott ország „demilitarizációja” volt; eddig nagyon úgy fest, hogy ez a dolog a visszájára sült el. Nem csupán arról van szó, hogy a NATO eddig gigantikus mennyiségű nehézfegyvert küldött Ukrajnának, de olyan technikai eszközöket is megkapott Kijev, melyekről korábban még csak álmodni sem mert az ukrán vezetés, ékes példája ennek az MGM-140 ATACMS harcászati ballisztikus rakétarendszer. Egy olyan technikai eszközről van szó, amely, bár abszolút nem nevezhető „háborúdöntő csodafegyvernek”, biztos megnehezíti majd az orosz haderő dolgát az általuk „különleges műveletnek” hívott invázió során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×