eur:
402.11
usd:
383.54
bux:
87766.56
2025. február 17. hétfő Donát
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója beszédet mond a Budapest szabad - 1945. február 13. című utazó kiállítás megnyitóján egy, a Puskás Ferenc Stadion metróállomáson álló metrószerelvényben 2020. február 11-én. A 75 évvel ezelőtt befejeződött budapesti ostrom emlékére, a pusztítás és a helyreállítás képeiből összeállított tárlat április 11-ig látható a 2-es, a 3-as és a 4-es metróvonal több szerelvényén.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

A teljes járműállományát hadra fogja a BKV az érettségi napján

Az érettségi napjain a BKV a mostani 90 százalékos helyett teljes kapacitással dolgozik majd – mondta el az InfoRádió Aréna című műsorában Bolla Tibor, a társaság vezérigazgatója.

Bolla Tibor megfogalmazása szerint, attól a pillanattól, hogy lejár a türelmi időszak, és szankcionálni kell a maszkok hiányát a tömegközlekedési járműveken, lényegében a jegyek és bérletek ezekkel a védőfelszerelésekkel együtt lesznek érvényesek az utazásra. Ugyanakkor az a tapasztalat, hogy önként is nagyon sokan alkalmazták ez idáig is száj, illetve orr eltakarását, így a BKV-nál bíznak abban, hogy valamennyi ügyfél be fogja tartani a szabályt.

Természetesen

a maszkhasználatot a jegy- és bérletellenőrök ellenőrizni fogják a jövőben,

eseti ellenőrzések lesznek, de a legnagyobb visszatartó erőt az utazóközönség többi tagjában látja a társaság vezérigazgatója, aki szerint nyilvánvalóan egy-két ember, ahogyan bérletet sem vált, próbál majd maszk nélkül utazni, de a maguk egészsége megőrzése végett reméli, nem ez lesz a kiemelkedő.

Az InfoRádió Aréna című műsorában az is elhangzott, május 4-én, az érettségi reggelén a mostani 90 százalékos helyett teljes kapacitáson fog működni a fővárosi tömegközlekedés. Vagyis

a BKV valamennyi járműve, ami egyébként az utakon szokott lenni, kint lesz.

A társaságnál utasforgalom szempontjából kevesebbre számítanak, mint az ilyenkor megszokott, tekintve, hogy nem biztos, hogy helyre fog állni úgy a rend, hogy már minden vállalat alkalmazottja dolgozni fog, valamint várhatóan nem minden érettségiző fogja a tömegközlekedést választani. De a teljes járműállományt hadra fogják, és teljes kapacitáson fog menni – ismételte meg Bolla Tibor.

A maszkosztásra, valamint az utasokkal történő kapcsolattartásra kitérve megjegyezte: a BKV egy operátora, a Budapesti Közlekedési Központ ebben az illetékes. Bolla Tibor információi szerint, ahogyan korábban, úgy ezek után is tervben van ez a BKK részéről. A BKV a beszerzett védőfelszereléseket elsősorban a saját dolgozói számára biztosítja – tette hozzá.

Bolla Tibor arról is beszélt, hogy a céget nem érinti tömegesen a fertőzés, egy-egy esetről tud, szerinte fel vannak készülve a várható munkaerő-kiesésre.

A járművek fertőtlenítéséről elmondta, különböző technológiákat alkalmaznak: évek óta használják a titán-dioxidos eljárást - például a mozgólépcsők korlátait és a 4-6-os villamos belső terét teszik ezzel hónapokra baktériummentessé -, és tesztelnek egy másikat is, az ózonos eljárást, ami 50-szer hatékonyabb a klóros mosásnál és 3000-szer gyorsabb is. Ezzel sem kell naponta fertőtleníteni, de a takarító személyzet azért naponta takarít is, valamennyi járművön.

Alább a teljes beszélgetés!

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Tálas Péter: az amerikaiak egyértelmű üzenete keltett riadalmat Európa vezetőiben

Tálas Péter: az amerikaiak egyértelmű üzenete keltett riadalmat Európa vezetőiben

A müncheni biztonságpolitikai konferencián elhangzottak alapján egy olyan világ jöhet, amelyben nehezebb lesz függni az Egyesült Államoktól, Európa mozgástere pedig várhatóan nagyon beszűkül, ha nem tesz konkrét lépéseket – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont John Lukacs Intézetének egyetemi docense. A szakértő arról is elmondta véleményét, van-e realitása a NATO-tól kevésbé függő, önálló európai hadsereg létrehozásának.

Hortay Olivér a magyar–szerb kőolajvezetékről: jelentős bevételhez jut a gazdaság, és geopolitikailag is erősödünk

Három év alatt épülhet meg az a 300 kilométeres kőolajvezeték, amely az Adria-vezetékről leágazva Magyarországon keresztül látná el Szerbiát energiahordozóval. A szakember az InfoRádióban kiemelte: a beruházással Magyarország már nemcsak vásárlóként, hanem tranzitországként is megjelenhet az olajpiacon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.17. hétfő, 18:00
Csiki Varga Tamás
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet tudományos főmunkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×