eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A Budaörsi úton megkezdett vízvezeték-építési munkák miatt torlódik a forgalom a BAH- csomópont és a Petőfi Sándor laktanya közötti szakaszon 2015. június 24-én. A sávlezárással és sáveltolással járó építkezés befejezése szeptember 4-ére várható.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Vitézy Dávid: nem szeretnénk gyámkodni

Az önkormányzatok hatásköreiből nem kíván elvenni a közelmúltban létrejött Budapest Fejlesztési Központ. Az elővárosi közlekedés, a zöldfelületek növelése és a lakásfejlesztések terén fontos feladataik vannak - mondta a központ vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a fővárosban és az agglomerációban koordinálja az állam különböző fejlesztési, beruházási feladatait – mondta a szervezet munkájáról szólva Vitézy Dávid. Egy olyan szakmai műhelyként működnek, amely támogatja a kormány döntéseit és a kormányzati munkát a Fővárosi Közfejlesztési Tanácsban.

A BFK semmilyen hatáskört nem fog elvonni az önkormányzatoktól. "Nem szeretnénk gyámkodni sem a főváros, sem más önkormányzat fölött" - szögezte le Vitézy Dávid.

Vitézy Dávid ezért arról is beszélt, hogy például az elővárosi közlekedés szervezése az állam feladata, és a Központ foglalkozni fog a zöldfelületek növelésével, valamint a lakásfejlesztések kérdésével is.

Kiemelte: Budapesten a klímaváltozáshoz leginkább a közlekedés által kibocsátott szennyezőanyagok járulnak hozzá. "Rengeteg ember betegszik meg ezektől, elsősorban tüdőmegbetegedésekről van szó. A helyzet - a gazdaság teljesítménye nyomán - romlik, mert egyre több ember engedheti meg magának az autóvásárlást, és ha nem versenyképes a tömegközlekedés, vagy az emberek nem érzik annak, akkor autózni fognak. Ennek eredményeként

5 százalékkal nőtt az autók száma Budapesten és Pest megyében, nagyjából egymillió kétszázezer autó van az utakon. Ez fenntarthatatlan.

Ha Budapesten körülnézünk, három autóból egy az agglomerációból ingázik be" - sorolta a számokat Vitézy Dávid. Ezek alapján elmondta: az elővárosi közlekedés szervezése az állam feladata, hiszen a MÁV és a HÉV vonalak fenntartója az állam, és a Volán járatait is az állam rendeli meg.

Az ingázást a HÉV vonalak fejlesztésével is csökkentenék, és ez nemcsak azoknak jó, akik így járnak munkába, hanem a belvárosiaknak is - mondta a vezérigazgató. "Tíz ingázóból ugyanis csak három tömegközlekedik, de ha ezt az arányt meg tudnák változtatni, akkor tízezerszám tűnnének el az autók Budapestről. Persze ez évtizedes munka" - tette hozzá.

Fejlesztenék a bérlet- és tarifarendszert is, hogy könnyebb legyen az ingázóknak (is). "Nekem az az álmom - és Fürjes Balázs államtitkártól megkaptam a felhatalmazást, hogy elkezdjünk rajta dolgozni -, hogy előbb-utóbb

legyen egy olyan közös bérlet, amellyel a BKK, a MÁV, a MÁV-HÉV és a Volán szolgáltatásait egyben lehessen igénybe venni"

- fejtette ki távlati céljairól a BFK vezetője. Hozzátette: többféle árkategória lesz, függően attól, hogy valaki távolabbról, például Érdről ingázik Budapestre, vagy csak a városban használja.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×