eur:
393.47
usd:
368.67
bux:
65765.96
2024. április 23. kedd Béla
Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója beszél a Közlekedési Múzeum új épületére kiírt nemzetközi építészeti tervpályázatra készült látványtervekből nyílt kiállítás megnyitóján Budapesten, a Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjteményben 2019. augusztus 7-én. A szeptember közepéig látható tárlaton a 13 döntős pályamű mellett az új épületnek otthont adó Északi Járműjavító és a múzeum történetével is megismerkedhetnek az érdeklődők.
Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Vitézy Dávid: az ötös metró fejlesztése már a kivitelezésre alkalmas tervekről szól

Az újonnan létrejött Budapest Fejlesztési Központ egyik első intézkedése az lesz, hogy kiírja az új HÉV-fejlesztésének, az ötös metró első ütemének a tenderét – jelentette ki a központ igazgatója az InfoRádióban. Beszélt még többek között a repülőtéri vasút fejlesztéséről is.

Az ötös metró, vagyis az új HÉV fejlesztése már nem csak koncepciókról, hanem kivitelezésre alkalmas tervekről szól - hangsúlyozta Vitézy Dávid az InfoRádió Aréna című műsorában. A terv szerint a csepeli és ráckevei HÉV-et meghosszabbítják a Kálvin térig a föld alatt, majd később összekapcsolják a szentendrei hévvel is.

A vezérigazgató elképzelései szerint a Budapest Fejlesztési Központ elkészíti továbbá a vasútvonalak Duna alatti összekötésének megvalósíthatósági tanulmányát is. Ez megmutathatja, hogy jelenlegi fejpályaudvarok helyett érdemes-e az átmenő vasúti rendszert kiépíteni, mint több európai városban.

Sok tárgyalni való van a reptéri vasút ügyében

A vasút megvalósítására kész koncepció van, aminek a lényege, hogy a Budapestet Debrecennel összekötő, reptérhez közeli, de a 2-es terminált nem érintő vasútvonal két új vágányt kapna, ám ezek még az 1-es terminál előtt elválnának a mai vasútvonaltól, részben egy alagúton jutnának el a 2-es terminálhoz, és Monor után ágaznának vissza a vasúti fővonalba.

"Így nemcsak egy reptéri expresszvonatot lehetne fenntartani, de a Debrecen-Nyíregyháza-Kecskemét-Szeged felől érkező távolsági vonatok, és a Szolnok felől érkező zónázó, vagyis gyorsított elővárosi vonatok is áthaladhatnak a 2-es terminálon, így a keleti országrészt, és majd a körvasútsoral a nyugati országrészt is átszállást nélkül köthetik be a reptérhez. Ezért azt gondolom, ez egy jól átgondolt fejlesztés" - fejtette ki Vitézy Dávid.

A reptérről a Nyugati pályaudvarra, valamint még két fő irányba, a Keleti felé (például egy reptéri célvonat) vagy Kőbánya-Kispesten való megállás után a Duna felé is mehetnek, és utóbbi esetben rákanyarodhatnak arra a körvasútra, aminek felesztése szintén hamarosan elindulhat. Megállhatnak ennek révén majd az új megállóban a Soroksári útnál a Művészetek Palotájánál, a Népligetnél, akár Kelenföldön is, sőt elvihető a vonal Székesfehérvárra is.

A projekt sok fejlesztést igényel még, érinti például a repülőtér technológiai leszállítási rendszereit, amelyeket át kell alakítani emiatt. "Meg kell még állapodni a repülőtér tulajdonosaival is, a légikikötő privatizációjakor ugyanis nemhogy nem kötelezték az új tulajdonost a vasút megépítésére, de még arra sem, hogy a vasút nyomvonalának biztosítását sem írták elő" - magyarázta Vitézy Dávid. A Budapest Fejlesztési Központ vezetője mindazonáltal optimista, és úgy véli, ezeket a problémákat meg fogják oldani.

Pénteken az is kiderült, hogy nem épül meg a korábban tervezett és sok vitát kiváltó parkolóház a repülőtéren. Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid a Facebook-oldalán azt írta, hogy a hír örvendetes, mert "ez a parkolóház a repülőtér előterének legfontosabb, központi zónájában, a leendő vasútállomás és a terminálok közötti területen akadályozta volna az átjárást és ezáltal a vasút megépítését, roppant meggondolatlan beruházás lett volna".

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×