Infostart.hu
eur:
385.48
usd:
327.75
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Nyitókép: Pixabay

Újabb területeket ér el a havazás

Autók csúsztak árokba, teherautók akadtak el az utakon hétfőn a havazás miatt az ország északi, keleti és középső részén, késésekre kell számítani a közúti, a vasúti és a légi közlekedésben is. Helyzetkép és előrejelzés.

A Szombathely-Debrecen vonaltól északra fekvő megyékben változó intenzitással havazik, ezekben a térségekben dolgozik a Magyar Közút jelentősebb kapacitással, mintegy 300 munkagéppel. A gyorsforgalmi úthálózat jól járható, a legtöbb helyen sónedves vagy nedves - közölte Pécsi Norbert, a cég kommunikációs igazgatója az InfoRádióban, hozzátéve: elsősorban Pest, Nógrád és néhány északi megyében számíthatnak téliesebb útviszonyokra a közlekedők, ezeken a helyeken csak kisebb sebességgel lehet haladni.

A közlekedést számos baleset nehezíti, ezekről az Útinform oldalán és a közösségi közlekedési alkalmazásokban lehet tájékozódni. A Magyar Közút 94 mérnökségén keresztül 12 órás váltott műszakokban végzi a síkosságmentesítést. Vasárnaptól hétfő reggelig mintegy 5000 tonnányi útszóró sót és közel félmillió liternyi kalcium-klorid oldatot szórtak ki az utakon.

A főváros környékén a hétfő reggeli csúcsra érkező havazás miatt jelentősen lelassult a közlekedés, a déli órákra kissé felszabadultak az utak.

Budapesten az utak burkolata latyakos, csúszós, a magasabban fekvő területeken és a mellékutakon jeges útszakaszok is lehetnek. A BKK-járatok megnövekedett menetidővel közlekednek. A Libegő egész nap nem üzemel a havazás miatt.

A kora reggeli órákban a villamosok közlekedésében is voltak fennakadások, utasrosszullét miatt nem járt a H5-ös hév, és számos baleset nehezítette az autósok és több buszjárat közlekedését.

Figyelni kell arra, hogy a megállóhelyek, peronok burkolata síkos vagy sónedves lehet, ahogy a járművek lépcsői is, ezért a gyakogosoknak fokozott óvatossággal ajánlott közlekedniük - hívta fel a figyelmet Pongrácz Dániel, a Budapesti Közlekedési Központ munkatársa.

A vasúti közlekedésben akár 3 órás késések is lehetnek (Máv alkalmazás, 2019. december 2., 10:47, Időkép)
A vasúti közlekedésben közel 3 órás késések is voltak (Vonatinfo, 2019. december 2., 10:47, Időkép)
Vasúti helyzetkép 12:25-kor. Volt olyan vonat, ami a Nyugatiból indult Szegedre, eleve hatalmas késéssel (még ki sem ért Budapestről, már 140 perc késés) a Vonatinfó szerint
Vasúti helyzetkép 12:25-kor. Volt olyan vonat, ami a Nyugatiból indult Szegedre, eleve hatalmas késéssel (még ki sem ért Budapestről, már 140 perc késés) a Vonatinfó szerint. A szolnoki és a váci vonalon vannak két óra feletti késések

A balesetek és a téli időjárási körülmények miatt az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság jó tanácsokat osztott meg közösségi oldalán az autósokkal: összeszedték a nap öt legfontosabb vezetéstechnikai tudnivalóját:

Közben Karácsony Gergely főpolgámester arról posztolt, hogy kevés a hóeltakarító munkás a fővárosban, ezen a helyzeten igyekeznek változtatni.

Ferihegyen is próbára teszi a repülőtér fenntartóit az első havazás és az ónos eső. Az üzemeltető a közösségi oldalán számolt be arról, hogy a fővárosból indulóknak késésekre kell számítaniuk, a jégtelenítés és a havazás miatt lelassult a kiszolgálás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elemző: jó vétel volna a szerbiai finomító, a Mol pedig megfelelő szereplő lenne az üzlethez

Elemző: jó vétel volna a szerbiai finomító, a Mol pedig megfelelő szereplő lenne az üzlethez

Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban elmondta, hogy bár a versenytársak és az ár sem megismerhető a Lukoil szerbiai távozásakor, de maga a csomag, amelyhez a vevő déli szomszédunknál hozzájuthat, további piacokhoz is kaput nyithat, túl azon, hogy Szerbia kőolaj-ellátási jogát megszerezné.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×