eur:
394.06
usd:
365.7
bux:
65384.6
2024. március 29. péntek Auguszta
Nyitókép: Pixabay

Készül az M0-s körgyűrű tehermentesítőjének tanulmányterve

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tendert írt ki az M1-es autópálya Székesfehérvár és a majdani M8-as autópálya közötti 120 kilométeres összekötő út tanulmánytervére, az új, 2-szer kétsávos út a tranzitforgalmat vinné le az M0-s körgyűrűről - írta hétfőn a Napi.hu.

A nyílt tenderfelhívást a cikk szerint az uniós közbeszerzési közlönyben tette közzé az ajánlatkérő NIF.

A feladat - és az út is - két részből áll. Az első rész Komárom-Nagyigmánd térségében ágazik le az M1-es autópályáról, és a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő útig tart, hossza 85 kilométer. A második rész a fehérvári elkerülő úttól halad - az M7-es autópálya új csomópontján keresztül - az M8-as autópályáig, amelyet Sárbogárd térségében ér el, és hossza 35 kilométer.

A tervezési idő 20 hónap. Mindkét résznek el kell készíteni a tanulmánytervét, továbbá a környezeti hatásvizsgálati dokumentációt, végül pedig meg kell szerezni a környezetvédelmi engedélyt is.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben az első rész esetében legalább 200 millió forint, a második rész esetében legalább 160 millió forint nettó árbevétele volt országos közút tervezéséből. Az ajánlattételi határidő december 5. Az értékelésnél az ár és a minőség 50-50 súlyszámmal szerepel.

Mosóczi László, az ITM államtitkára májusban azt nyilatkozta, hogy a kormány a nemzetközi áruforgalom jobb elvezetése érdekében az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére új félgyűrű létesítését kezdeményezte - idézi fel a lap. Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között.

Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai alapján az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez - írja a Napi.hu.

Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. március 28. 21:46
×
×
×
×