eur:
392.26
usd:
366.71
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin
Szerelvény az 1-es metróvonal, a Millenniumi Földalatti Vasút, közismert nevén Kisföldalatti Mexikói úti végállomásán 2017. január 17-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Meghosszabbíthatják az M1-es metrót

A 3-as metró után a főváros 2030-ig terjedő új koncepciójának részévé vált a kisföldalatti meghosszabbítása is, valamint a HÉV-vonalak "megnyújtása" és a Déli-Nyugati pályaudvar közti alagút is. Lehet véleményezni.

A közösségi közlekedést használók és a kerékpárral közlekedők nyerhetnek azzal, ha egy most nyilvánosságra hozott fővárosi közlekedési koncepció megvalósul; a projektlista élének legfontosabb eleme a kisföldalatti meghosszabbítása, illetve a kormány által egyébként nem támogatott dugódíj bevezetése - derül ki a Világgazdaság cikkéből.

A 2030-ig tartó koncepciót a következő hetekben lehet véleményezni

A koncepció szerint már 2030-ig számottevően csökkenthető – a városban megtett utaskilométerek 42 százalékáról 30 százalékára – a személygépkocsi-közlekedés súlya, miközben nő a közösségi, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés aránya.

A fejlesztési terv összesen 143 projektet sorol fel mintegy 4160 milliárd forint értékben, ami a magyar GDP 11-12 százaléka, jó esetben a beruházások harmadára lehet forrást találni.

A nagyprojektek közt prioritást élvez a HÉV-vonalak meghosszabbítása, de benne van a Déli és a Nyugati pályaudvar közötti alagút terve, a 3-as metró meghosszabbítása Káposztásmegyer és az 1-es megtróé észak felé is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×