eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
A sínek beszabályozásán dolgoznak a munkások a kihúzóalagút végén a 3-as metróvonal felújítás alatt lévő Újpest-központ megállóhelyénél 2018. március 27-én. A tavaly év végén kezdődött felújítási munkálatok során megújulnak a 3-as metróvonal északi szakaszán az Újpest-központ, az Újpest-városkapu, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, az Árpád híd és a Dózsa György út metróállomások és az alagútszakaszok. A tervek szerint a munkálatok egy évig tartanak.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Csúszik a 3-as metró felújítása

A beruházás északi szakaszát márciusra adhatják át - közölte a főpolgármester. Tarlós István arról is beszélt, hogy a kormány által jóváhagyott további 80 milliárd forintos támogatást mire fordítják.

A 3-as metró északi szakaszának felújítása az eredetileg decemberi határidő helyett várhatóan február-március között ér véget, ezután kezdődhet a déli szakasz rekonstrukciója - erősítette meg a korábbi sajtóhíreket az InfoRádió kérdésére Tarlós István főpolgármester.

Valóban igaza van, csúszunk 2-3 hónapot. Legkésőbb márciusra átadjuk, a déli szakasszal fogjuk folytatni, mert a középső szakasz tenderét még nem is folytattuk le, én kétszer visszadobtam

– mondta a főpolgármester. Ahogy átadjuk az északi részt, ezt követően majdnem azonnal, neki tudunk fogni a déli szakasznak. Az utolsó a középső lesz, ez a ledrágább, mert ez a legmélyebb és itt van a legtöbb állomás, erre vonatkozó határidők nincsenek, az biztos, hogy 2022-végéig be kell fejezni a teljes beruházást - tette hozzá Tarlós István.

A megújult Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, Dózsa György út állomásokon várhatóan 2019. első negyedév végén indul újra az utasforgalom, a teljes vonalszakasz korszerűsítésének tervezett átadása pedig 2022.

A főpolgármester arról is beszélt, hogy a kormány által jóváhagyott további 80 milliárd forintos támogatást mire fordítják az észak-déli metró felújítása közben.

December 15-ig a támogatási szerződést a 80 milliárdos hozzájárulással újrakötjük

– mondta Tarlós István. Mint mondta, ennek több oka van: az eredeti megállapodást 2016-ban írták alá, és azóta az építőiparban jelentős drágulás következett be, továbbá újabb elemei lesznek az egész projektnek, elvégzik az akadálymentesítést, az állomások felszini részeit és a gyalogos alúljárókat is felújítják.

A városvezető kiemelte, hogy a máshol már alkalmazott légkondícionáló berendezés nem várható az új szerelvényeken, de a BKV dolgozik a megoldáson.

A felújított metrókocsik tetejére nem lehet légkondícionáló egységeket szerelni, mert nem férnének be az alagútba

– hangsúlyozta a főpolgármester. Valamilyen légkondícionálásról gondoskodni fog a társaság, de ez nem a klasszikus megoldás lesz. "Mi szerettünk volna új szerelvényeket, de az előző városvezetés ilyen körülményeket hagyott hátra" - fogalmazott Tarlós István.

A Lánchíd rekonstrukciójáról a főpolgármester azt mondta, hogy a híd két végének környéke is megújul, ezeket a munkálatokat várhatóan 18 hónap alatt elvégzik, de azt egyelőre nem közölte, hogy mikor kezdődik a beruházás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×