eur:
392.84
usd:
366.69
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Összetorlódott járművek araszolnak az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a töreki pihenőhely közelében, ahol a rendőrség és társszervei teljes kitereléses közlekedésrendészeti ellenőrzést tartanak.
Nyitókép: MTI Fotó: Varga György

Jöhet az újfajta traffipax a magyar utakon

Az átlagsebesség-mérés rendszerének bevezetésén jelenleg is dolgozik a rendőrség – mondta az InfoRádiónak a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes. Halmosi Zsolt hozzátette: idén 432 ember vesztette életét közúti baleset miatt.

A rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes szerint csaknem minden közúti baleset valamilyen felelőtlenség következménye. A Biztonság hete című programmal arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy „ez egy óriási, közös felelősségünk”.

A magyar utakon idén történt balesetek által követelt 432 élet megmenthető lett volna. Ha például egy autóban többen utaznak, és a járművezető elkezd a telefonjával foglalkozni, katasztrófa elkerülhető, ha az utasok rászólnak és figyelmeztetik – vélekedett Halmosi Zsolt.

Az átlagsebességmérés jó módszer lehet a rendőrség kezében. A VÉDA-rendszert felkészítették arra, hogy a fix telepítésű eszközök, illetve a fix és mobil berendezések között átlagsebességet mérjen.

"A kollégáim most dolgoznak annak a rendszernek a kialakításán, amely majd lehetőséget biztosít arra, hogy - ha a jogszabályi feltételek meglesznek -, alkalmazható lehessen ez a módszer"

- jelentette be a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes. Hozzátette: ezzel a mérési metódussal kiküszöbölhető a rendszer azon gyengesége, hogy az autósok kizárólag a a traffipax környékén tartják be a sebességkorlátot.

Zárt rendszert kell kiépíteni

Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő az InfoRádiónak elmondta: az átlagsebességmérés egy relatíve hosszabb, 3-5 kilométeres útszakaszon ellenőrzi a jármű gyorsaságát, a mérés kezdetétől a mérés végéig megtett út és idő arányából számolja ki az átlagsebességet.

Egyetértve egyes kutatások eredményekkel, a szakember úgy véli, hogy a módszer hozzájárulna a közlekedésbiztonság mértékének emelkedéséhez. A telepítésnek azonban megvannak a korlátai is:

két mérőpont között zárt rendszernek kell lennie, nem lehet parkoló vagy kereszteződés benne.

Külföldön is főként hidakon és alagutakban használják.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

A Liverpool – különösen fájó ez a Vörösök híveinek – éppen a városi rivális Everton elleni vereséggel, szerdán szinte minden esélyét elveszítette a győzelemre az Arsenallal és a Manchester Cityvel vívott hármas harcban. Az Ágyúsok előnye három pont négy fordulóval a zárás előtt, ami a jobb gólkülönbség miatt valójában négy. A City két mérkőzéssel kevesebbet játszott náluk, de a vesztett pontokat tekintve az előnye öt pont Szoboszlai Dominik csapatával szemben.

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×