A pályaszerkezet első három elemét emelték most be, az egyenként 165 tonnás alkotórészek Csepelről a Dunán érkeztek Komáromba. Juhász Zoltánt, a Nemzeti Infrasrtuktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese az InfoRádiónak elmondta, hogy
a kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás.
Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke a híd melletti látogatóközpontban elmondta, hogy az elemek részeit Lengyelországban, Csehországban és a Révkomáromi szlovák hajógyárban készítik és Csepelen állítják össze.
A teljes híd 37, a most beemelt háromhoz hasonló elemből áll, ezek összsúlya 5400 tonna. A 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
A híd átadását 2020 első negyedévére tervezik.
A beruházásnak köszönhetően közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon.
Az új közúti híd elkészülte után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt.
A komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egyoldalas híd csak Kanadában található. A pozsonyi Apollo híd után ez lesz Szlovákia második legnagyobb hídja. Azt, hogy hogyan emelték be az első acélszerkezetet, galériánkban megnézheti.