eur:
410.08
usd:
390.77
bux:
79338.83
2024. december 18. szerda Auguszta

Változtak a sebességhatárok a magyar közutakon

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt.

Ötévenként minden hazai közúton meg kell vizsgálni az érvényes sebességhatárt a közlekedési törvény szerint, amit előírt rend szerint végeznek az útkezelők. De a kötelező felülvizsgálatok mellett a Magyar Közút Zrt., a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a rendőrség bármikor változtathat az utak sebességhatárain a forgalmi adatok, a balesetszám, az útminőség és az üzemeltetési tapasztalatok birtokában.

Tavaly 225 kilométernyi részt vizsgált át az Magyar Közút a hazai gyorsforgalmi úthálózaton (konkrétan az M1-es, az M31-es, és az M35-ös autópályán, valamint a 4-es autóúton), és még 1300 kilométernyi szakaszt a különböző főutakon. A vizsgálatok eredményeinek elemzése után legnagyobbrészt kisebb számokat tartalmazó KRESZ-táblákra cserélték a korábbiakat - írja a vezess.hu.

2016-ban ezeken az utakon módosítottak lefelé a sebességhatárokon:

  • M1-es autópálya, jobb oldal, 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára (Fejér megye)
  • M1-es autópálya, jobb oldal, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • 27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára (BAZ-megye)
  • 25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára
  • 7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Fejér megye)
  • 7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
  • 7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
  • 102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Pest megye)
  • 811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára

A Vezess kérdésére a Magyar Közút Zrt. elárulta, az M1-es autópálya fenti szakaszain „a pályaszerkezet elhasználódása miatt” vezették be a korlátozásokat. Ezek a változások függetlenek a kötelező felülvizsgálatoktól.

Néhány helyen sebességhatár emelésre is volt példa 2016-ban, mégpedig az alábbi útszakaszokon:

  • 4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/óráról 90 km/órára (Pest megye)
  • 6-os főút, 25-ös km-szelvény, 60 km/óráról 90 km/órára
  • 7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/óráról 50 km/órára
  • a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/óráról 110 km/órára (Heves és Nógrád megye)

A legfontosabb utakat nézve tavalyelőtt nagyrészt pont ellenkező irányba változtatott a Magyar Közút Zrt., akkor nagyobbrészt megemelte a sebességhatárokat az átvizsgált utakon.

Címlapról ajánljuk
Golovin Vlagyimir nem kertelt: olimpiai bajnok akarok lenni

Golovin Vlagyimir nem kertelt: olimpiai bajnok akarok lenni

A magyar női kézilabda-válogatott szövetségi kapitánya reálisan látja a nemzetközi mezőnyt és a magyar együttes erejét, de az álmait nem adja fel, olimpiai bajnok szeretne lenni. Golovin Vlagyimir kiemelte, hogy az Eb-bronzérmes játékosai mindenki ellen a győzelem reményével lépnek pályára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.18. szerda, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×