A mai gazdasági környezetben a 4-es metró projektjének elindítása helyett alapvetően más közlekedési és városszervezési koncepció megteremtését szorgalmazná Budapesten Atkári János volt főpolgármester-helyettes. A Pénzügykutató Zrt. igazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában hozzátette: ez lehet, hogy szegényesebb lenne, de racionálisabban és hatékonyabban működtethető, élhetőbb várost jelentene.
Most már be kell fejezni a metróberuházást, mert annak felfüggesztése még nagyobb költséggel járna - emelte ki Atkári János.
Az egykori főpolgármester-helyettes szerint nem volt megfelelő módon kezelve a 4-es metró projektje, ez sok anomáliához vezetett, valamint a beruházás eddigi, tetemes plusz költsége is ebből, nem a tervek hiányosságából adódott.
A jelenlegi budapesti városvezetés által felhalmozott adósságok hosszú időre jelentős mértékben korlátozzák majd a következő ciklusban a fővárost irányító politikai erő cselekvőképességét és mozgásterét - jelentette ki Atkári János. Hozzátette: a nemrég elfogadott költségvetésben szereplő 46,9 százalékos hiány csak részben tartalmazza azokat a vállalásokat, amelyek az uniós pályázatok miatt illetve jogszabályi kötelezettségből keletkeznek.
Atkári János szerint az elhallgatott számok és a tervezettnél kisebb bevételt jelentő projektek - mint például a gázművek esetleges privatizálása - miatt jelenleg maga a városvezetés sem képes arra, hogy világosan felmérje Budapest valódi gazdasági helyzetét.
Hanganyag: Mong Attila