Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a kihelyezett kormányszóvivői tájékoztatón Budapesten bemutatta, hány olyan termék van forgalomban, amely nem felel meg a fogyasztóvédelmi szabályoknak.
Ha valaki ilyen termékekkel találkozik, panasszal élhet. Szeptembertől már minden megyében van Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Iroda, ahol bárki elmondhatja kifogásait, és tájékoztatást kérhet. Egységesebb lesz a fogyasztói panaszok rendje is.
A most létrehozott civil irodahálózat mellett a hatósági ügyek hatékony intézése érdekében állami ügyfélszolgálat alakul a Szociális és Munkaügyi Minisztériumban - mondta Herczog László, a tárca szakállamtitkára.
Az állami fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat 2009. január 1-jével jön létre, és feladata lesz a fogyasztók tájékoztatása, a fogyasztói beadványok fogadása, és azok továbbítása az illetékes hatóságokhoz - tájékoztatott Herczog László.
Bővül a kötelezően nyilvánosságra hozandó információk köre - a jogerős határozatokat a fogyasztóvédelmi hatóságnak fel kell tüntetnie a honlapján -, és szélesedik a fogyasztóvédelmi hatóság szankcionálási jogköre is.
Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója azt mondta, ezek az intézkedések azért is szükségesek, mert a lakosság többsége nincsen tisztában a fogyasztóvédelmi jogaival.
A törvényi változások szeptembertől léptek életbe.
Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt