eur:
389.48
usd:
361.55
bux:
68425.96
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett

Még nem tudni, hány budapesti járatot törölnek a Lufthansa sztrájkja miatt

Hétfőn sztrájkot kezd a Lufthansa valamennyi dolgozója, miután a szolgáltatásban dolgozók szakszervezeti szövetségének, a ver.di-nek a kezdeményezésére a tagság több mint 90 százaléka döntött a munkabeszüntetés mellett. A sztrájk időtartamáról egyelőre nincs pontos információ, csak annyit lehet tudni, hogy a földi és légi személyzet egyaránt sztrájkol, de nem mindenütt egyszerre.

A Lufthansa budapesti kommunikációs ügynöksége, a Hochegger Kommunikációs Kft. képviselője arról tájékoztatta az MTI-t, hogy csak egy szakszervezethez, nevezetesen a ver.di-hez tartozó földi kiszolgálók és légiutas kísérők lépnek sztrájkba, és így a járatok többsége üzemel.

A ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. még nem kapott értesítést arról, hogy a Lufthansa hány budapesti járatát törli a sztrájk miatt - tájékoztatta az MTI-t Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati kapcsolatok igazgatója.

A nyári menetrendben heti közel 150 járat indul Lufthansa kóddal Budapestről, és ugyanennyi érkezik németországi városokból.

Az 52 ezer dolgozó magasabb béreket követel: a szakszervezet 9,8 százalékos béremelést kér egy évre, a vállalat vezetése 6,7 százalékot ajánl a 2010 februárig terjedő időszakra, amit a szakszervezet nem fogadott el.

A sztrájk jelentős fennakadásokat okozhat a német légi közlekedésben, miután az elmúlt héten legalább ezer járatot töröltek a Lufthansa leányvállalatainál, a CityLine és az Eurowings légitársaságok pilótának sztrájkja miatt. A szerda éjfélig tartó munkabeszüntetés minden korábbinál súlyosabb fennakadásokat okozott a két légitársaság útvonalain.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Miért alkalmazza a világ a BIM klasszifikációs struktúrát?

Miért alkalmazza a világ a BIM klasszifikációs struktúrát?

Ellentmondásos piaci várakozás kíséri a tavaly életbe lépett új építési törvény BIM előírásának gyakorlati megvalósulását. Pedig most dől el, hogy az építőipar állam által indított digitalizációja eredményezhet-e egységes piaci fejlődést. Az állam elvárása, hogy a beruházások tervezésének korai szakaszában reális költségtervet kapjon. Ehhez egy fejlett digitális munkafolyamat felépítése szükséges, amelyre jó nemzetközi gyakorlatot találni, miközben itthon nincs hagyománya az egységes piaci gyakorlatnak. A Graphisoft szakemberei Reicher Péter országigazgató és Kari Szabolcs BIM menedzser a tapasztalataikról számoltak be, valamint Lengyel Balázs költségtervező mérnök, az ÉKTR egyik megalkotója, a Spányi Partners Zrt. egyik tulajdonosa a költségvetési klasszifikáció nemzetközi megoldásait és a magyar kezdeményezéseket mutatta be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×