Az újpesti önkormányzat több közúti szigorítást tervez idén, hogy az északi M0-ás híd átadása után megnövekvő forgalmat túlélje - mondta Derce Tamás polgármester az InfoRádiónak.
Hozzátette, hogy az előzetes forgalomtechnikai becslés szerint a Dunakanyarból érkező járművek 60-70 százaléka átmegy majd a Megyeri hídon és Újpesten keresztül folytatja az útját, sőt ez az arány még rosszabb lesz a Margit híd lezárása után.
Derce Tamás elmondta, hogy ezért egy rendeletcsomagot dolgoznak ki, amelyet még várhatóan idén el is fogad az önkormányzat.
A csomag elemei közé tartozik, hogy bevezetik Újpest központjában és annak környékén a fizetős parkolást, csak a kerületiek parkolhatnak majd ingyen.
A 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú teherautók várhatóan csak egy kijelölt útvonalon, a Váci úton közlekedhetnek, ha le akarnak térni róla, akkor előzetes jegyzői engedélyt kell beszerezniük.
A 3,5 tonnánál könnyebb teherautók sem mindig használhatják az utakat, mert a polgármester szerint csak egy néhány órás időszakot - például reggel 6és 11 óra között - jelölnek ki a teherszállításra, a nap további részében tilos lesz ez a tevékenység.
Hogy a szállítási anomáliákat elkerüljék, az M0-ás mentén egy területet jelölnek ki, ahol logisztikai központ épül, és ott át lehet majd rakodni az árút a kamionokról a kisebb tehergépjárművekre.
További érdekesség, hogy az önkormányzat az észak-déli utakat egyirányúvá kívánja tenni, így például a Baross utcát, a Nádor utcát, a Leiningen utcát vagy az Attila utcát, hogy a forgalom minél könnyebben át tudjon haladni a térségen.
Derce Tamás közölte, hogy a tervezetet elfogadása előtt egyezteti a fővárosi önkormányzattal, valamint ismerteti a lakossággal és a civil szervezetekkel.
Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai