Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
fotó: Infostart
Nyitókép: Infostart

Áldatlan állapotok a szlovák-ukrán határon

A személyautók számára, ha lassú is, de folyamatos a közlekedés a Felsőnémeti és Ungvár közti szlovák-ukrán határátkelőn, a teherforgalom számára viszont a múlt pénteken meghirdetett blokád miatt az átlépés még mindig több napos várakozással jár. A szlovák fuvarozók szervezete a blokáddal azt szeretné elérni, hogy az Európai Bizottság azonnali hatállyal állítsa vissza az ukrán járművekre vonatkozó szállítmányozási engedélykötelességet.

Vasárnap reggeltől a hétfő reggeli órákig mindössze 179 kamion lépte át a felsőnémeti határátkelőt. Agnesa Kopernická, a szobránci Határ- és Idegenrendészeti Igazgatóság szóvivője hétfőn délután úgy tájékoztatott, hogy a határátkelő felé tartó konvoj hossza meghaladja a 20 kilométert. Mivel csak egy sáv járható, az átkelő előtti szakaszon rendőrök irányítják a forgalmat, és a teherautókat a lakott területektől távolabb irányítják, hogy az érintett települések lakosainak a legkevesebb kellemetlenséget okozzák.

A Szlovákiai Közúti Fuvarozók Szövetsége, az UNAS múlt pénteken zárta le a Felsőnémeti–Ungvár határátkelőt. A fuvarozók az ellen tiltakoznak, hogy visszavonták az ukrán fuvarozók engedélykötelezettségét az Európai Unióban. A szlovákiai fuvarozók így csatlakoztak lengyelországi társaikhoz, akik négy hete blokkolják az ukrán határátkelőket. Bírálják azt a megállapodást, amellyel az Európai Unió mentességet adott az ukrán szállítmányozóknak az engedélykötelezettség alól. „A fő ok, hogy azonnal fel kell bontani az Európai Unió és az Ukrajna közötti megállapodást, aminek következtében az összeomlás fenyegeti a szlovákiai szállítmányozást” – közölte a Szlovákiai Közúti Fuvarozók Szövetsége.

A blokádot az UNAS azt követően jelentette be, hogy követeléseikről egyeztetett a szlovák közlekedésügyi tárcával, amely állásfoglalásában megerősítette: tiszteletben tartják a fuvarozók tiltakozási jogát, és a szervezettel abban egyeztek meg, hogy a blokádot úgy tartják meg, hogy a lehető legkevésbé zavarja meg a határ környékén lakók életét.

A humanitárius segélyek, a katonai szállítmányok, az élő állatok, az üzemanyag, valamint a hűtött vagy friss áru szállítását továbbra sem korlátozzák a tiltakozók.

Minden más árut szállító kamionból négyet engednek át óránként. „Ezzel Jozef Ráž közlekedési minisztert is támogatni akarjuk a brüsszeli tárgyalások során. Fel fognak hívni bennünket, hogy tudassák, hogyan alakultak a dolgok. Ha jól, akkor feloldjuk a blokádot, ha nem, akkor megállapodunk a további lépésekről” – tájékoztatott Stanislav Skala, a fuvarozók szövetségének elnöke.

A rendőrök felügyelnek a közrend betartására is, megtesznek mindent, hogy a lehető legzökkenőmentesebben haladjon a forgalom, és a korlátozások minél kevésbé érintsék a lakosságot. A fuvarozók tiltakozása egyelőre nem befolyásolja a vámhivatal felsőnémeti kirendeltségének munkáját.

Fotónk illusztráció.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×