INFORÁDIÓ

bolygó

űrkutatás

A Hold és a Mars meghódítása már nem elég Amerikának

Infostart / MTI

A NASA kinézte magának a Föld harmadik "szomszédját", a Vénuszt is, két tudományos missziót bejelentve.

Két új tudományos missziót jelentett be szerdán az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA a Vénusz tanulmányozására.

A 2028-ban és 2030-ban útnak induló küldetések célja a szomszédos bolygó földtani tanulmányozása és légkörének megfigyelése.

Az amerikai űrügynökség DAVINCI+ missziója fogja kutatni a Vénusz légkörét, feltárandó, hogy hogyan alakult ki a bolygó sűrű atmoszférája. A VERITAS névre keresztelt program pedig arra igyekszik majd fényt deríteni, miért alakult merőben más geológiai összetételű bolygó a Föld szomszédságában. A DAVINCI+ várhatóan az első nagy felbontású képeket is elkészíti majd a Vénuszon, és azokról a tesserának nevezett, deformált képződményekről is készít majd felvételeket, amelyek arra engedik következtetni a kutatókat, hogy a Vénuszon is kialakulhatott tektonikus mozgás.

Nyitókép: NASA/JPL-Caltech

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.