eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője halad az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamának rajtja után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Az idényzáró futamon a címvédő és hétszeres vb-győztes Hamilton és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője küzd a világbajnoki címért.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Forma–1: a szaúdi pálya veszélyességéről egyeztetnek a versenyzők

A címvédő holland Max Verstappen és a monacói Charles Leclerc szerint a Forma-1-es versenyzők hamarosan ismét megvitatják a múlt hétvégén rendezett, rendkívül ellentmondásos Szaúdi Nagydíj tapasztalatait.

"Szerintem egyértelműen ez a legveszélyesebb pálya az egész versenynaptárban" – mondta Sergio Pérez, a Red Bull mexikói pilótája vasárnap, miután életében először megnyerte az időmérő edzést.

Más versenyzők is panaszkodtak, hogy a pálya bizonyos szakaszai egyáltalán nem beláthatóak, néhány kanyaron pedig túlságosan nagy sebességgel kell áthajtaniuk. A szervezők a tavaly decemberi, első szaúdi futam után már végrehajtottak bizonyos módosításokat az aszfaltcsíkon, de Mick Schumacher látványos és súlyos balesete ismét rávilágított a veszélyekre.

A szombati időmérő edzés második szakaszában

a Haas német pilótája körülbelül 270 kilométer/órás sebességgel a falnak csapódott,

s noha nem sérült meg, kórházba szállították, és a futamon nem indulhatott.

"Amikor látunk egy ilyen balesetet, némileg megnyugszunk, mert az autók még ilyen sebességeknél is megvédenek minket. A FIA nagyszerű munkát végzett, nagyon biztonságos pilótafülkéket fejlesztettek. De tényleg megéri?" – tette fel a költői kérdést a Ferrari spanyol versenyzője, Carlos Sainz Jr.

A pénteki, második szabadedzés a tervezetthez képest 15 perccel később kezdődött, mert a húszi felkelők több helyen, köztük a pályától húsz kilométerre található olajfinomítónál is támadást hajtottak végre. Szombat délelőtt a Forma-1 irányítói és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bejelentette, hogy a nagydíj hétvégéje az előzetes program szerint folytatódik, majd a versenyzők érdekvédelmi szervezete (GPDA) közölte, hogy tagjai több mint négy órán át, éjszakába nyúlóan egyeztettek a kialakult helyzetről.

A vasárnapi futam után a második helyezett Charles Leclerc úgy fogalmazott, ha megnyugszanak a kedélyek, mindenképpen meg kell vitatniuk újra a történteket. A futamgyőztes Max Verstappen kijelentette, az összes pilótának, a csapatfőnököknek és a vezetőségnek együtt kell tárgyalnia a jövőről.

Szaúd-Arábia 15 évre szóló szerződést írt alá, és a licencdíjak jelentősen hozzájárulnak a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media bevételeihez. A szaúdi állam tulajdonában lévő Aramco vállalat az F1 egyik főtámogatója, egyben az Aston Martin csapat egyik főszponzora is. A McLaren istállónak a szaúd-arábiai állami befektetési alap (PIF) biztosít jelentős forrásokat.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 11:41
×
×
×
×