Kisiklott vasárnap egy személyvonat a németországi Baden-Württemberg tartomány délkeleti részén Riedlingen közelében, a rendőrség hivatalosan is megerősítette, hogy a szerencsétlenségben három ember vesztette életét, és negyvenegy utas megsérült. Az utasok egy részének sérülései súlyosak, néhány könnyebben sérült ugyanakkor már elhagyhatta a kórházat.
A közlés szerint a Sigmaringenből Ulmba tartó, mintegy 100 utast szállító regionális vonat a Münchentől 160 kilométerre nyugatra fekvő Riedlingennél azért siklott ki, mert a lezúduló esővíz alámosta a töltést.
A hatóságok arra számítanak, hogy kedden befejeződhet a négy kisiklott vasúti kocsi kiemelése a sínekről. A Deutsche Bahn szóvivője közölte: a munkálatok eddig a terv szerint haladnak. Egyidejűleg megerősítette azt a rendőrség és az ügyészség által közölt korábbi információt, amely szerint a valószínű ok a földcsuszamlás volt, amely egy túlfolyó szennyvízakna miatt részben betemette a síneket. Ennek ellenére a nyomozás nem fejeződött be – tette hozzá.
A tervek szerint a kocsik kiemelése után átvizsgálják a poggyászokat, illetve kutatják a további lehetséges nyomokat. A teljes kiemelést követően tudják a vasúttársaság szakemberei felmérni a károkat.
Ugyancsak hátra van még a vonat sebességét és más adatait rögzítő tachográf elektronikus készülék adatainak értékelése, egyelőre azonban azt sem erősítették meg, hogy a berendezést megtalálták-e.
A német hírportálok emlékeztettek arra, hogy 2024-ben már földcsuszamlás következtében kisiklott egy ICE expresszvonat ugyancsak Baden-Württembergben. A vonaton 185-en tartózkodtak, szerencsére senki nem sérült meg.
A Focus című hetilap online változatában a lap egyik újságírója arra hívta fel a figyelmet, hogy a mozdonyvezetők félnek az ominózus vonaltól. Arno Luc évekig vizsgálta a Deutsche Bahn helyzetét, és erről könyvet is írt, a Focusnak nyilatkozva utalt arra, hogy a természet erősebb az embernél. „Sajnos az ilyen balesetek újra és újra megtörténnek” – mondta. A Rajna-völgyben pedig folyamatosan sziklák csúsznak a sínekre, a veszélyes területeket állandóan figyelik, az alagutakat, a lejtőket és a sziklákat folyamatosan vizsgálják.
A szakíró úgy fogalmazott, hogy általában nem történik semmi, amikor ICE vonat nekicsapódik valaminek, mert csak a mozdony 80 tonnát nyom, a teljes szerelvény pedig 350 és 856 tonna között van.
„Az ilyen szerelvényeket nehéz lemosni a sínekről”
– fogalmazott. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a vasárnap esti balesetben érintett dízelmotorvonat tömege alig 200 tonna volt. Az újságíró a katasztrófa után beszélt egy mozdonyvezetővel, aki azt hangoztatta, hogy ezek a vonatok rendkívül veszélyesek, túl könnyűek ahhoz, hogy biztonságosak legyenek. Mindehhez hozzátette azt is, hogy gyakran túl nagy sebességgel száguldanak a kanyarokban. Feltételezése szerint a vasárnapi baleset során is ez történt.
A Deutsche Bahn a Focusnak nyilatkozva ezzel kapcsolatban csak arra utalt, hogy a tachográfot még elemezni kell.







