"Ez már több a soknál" - fogalmazott még mindig meglehetősen visszafogottan a 42 éves politikus, miután egyértelművé vált, hogy a német hadsereg, a Bundeswehr által "karbantartott" géppel nem utazhat tovább.
Az első kényszerleszállás hétfőre virradóan történt, sem sokkal azután, hogy a különgép tankolt az emírségek fővárosában.
Röviddel a felszállás után azonban az utasoknak is feltűnt, hogy a gép nem Óceániába tart, hanem a repülési magasság alatt csökkentett sebességgel köröz.
Jól látszott az is, hogy a korábbi leszálláshoz használt szárnyakat nem tudták visszahúzni, amit követett a fedélzeti kapitány bejelentése a kényszerleszállásról.
A gép így Abu-Dzabiban ereszkedett le, de a biztonságos leszállás érdekében előbb arra kényszerült, hogy a felvett 250 tonna tüzelőanyagból 80 tonnát kieresszen.
Annalena Baerbock az első kudarc után még nem adta fel, különös tekintettel arra, hogy a kapitány a tervezett második indulás előtt tesztrepülést ígért. A kapitány szerint a teszt minden probléma nélkül zajlott. A miniszter és kísérete így előzetesen megnyugodhatott, hogy a második hivatalos start immár sikeres lesz. A történtek azonban teljes mértékben átírták a forgatókönyvet.
Az Airbus 140-es helyi idő szerint keddre virradó éjszaka indult neki még egyszer az útnak. A sikeresnek mondott teszt ellenére azonban a második kísérlet is teljes kudarccal végződött.
Röviddel a felszállás után a gép szinte kísértetiesen ugyanazt produkálta, mint az első idején, azaz az alacsony magasságban való körözést, valamint a leszálló kerekek "fennmaradását".
Ezt követően az újabb és azonnali kényszerleszállás elengedhetetlenné vált.
Mindez már a külügyminisztert is kihozta a sodrából. "Ez már több a soknál" - fogalmazott a miniszter, aki ezek után rövid úton le is mondta az óceániai országokba tervezett látogatást. Baerbock közölte, hogy az első, menetrend szerinti járattal visszatér Berlinbe.
A vizit eredetileg több mint egyhetes lett volna, és a külügyminisztérium szerint fontos kérdések - mindenekelőtt a Kínával való kapcsolatok - kerültek volna megvitatásra.
A kapitány még az első kényszerleszállást követően azt hangoztatta, hogy "ilyesmi" még nem történt több mint három évtizedes repülése alatt. A másodikat követően a beszámolók szerint egyelőre nem nyilatkozott.
Több portál szerint ilyen körülmények között meglehetősen groteszk, hogy a második kényszerleszállás előtt a kormányszóvivő még azt nyilatkozta:
a Bundeswehr által kezelt kormánygépek karbantartása kiváló.
"A flotta kifogástalan állapotban van, amivel rendkívül elégedettek vagyunk" - idézték a szóvivőt.