eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Annalena Baerbock, a Szövetség 90/Zöldek társelnöke a pártszövetség hamvazószerdai rendezvényén Landshutban 2019. március 6-án. A politikai hamvazószerdának is nevezett napon a német pártok képviselői találkoznak a támogatóikkal és beszédeket mondanak.
Nyitókép: MTI/EPA/Daniel Kopatsch

Megelégelte újabb kényszerleszállását a német külügyminiszter

Annalena Baerbock számára betelt a pohár. A külügyminisztert és kíséretét eredetileg az óceániai országokba szállító Airbus 140-es repülőgép ugyanis kevesebb mint negyvennyolc órán belül immár a második kényszerleszállást hajtotta végre. Még három országba ment volna.

"Ez már több a soknál" - fogalmazott még mindig meglehetősen visszafogottan a 42 éves politikus, miután egyértelművé vált, hogy a német hadsereg, a Bundeswehr által "karbantartott" géppel nem utazhat tovább.

Az első kényszerleszállás hétfőre virradóan történt, sem sokkal azután, hogy a különgép tankolt az emírségek fővárosában.

Röviddel a felszállás után azonban az utasoknak is feltűnt, hogy a gép nem Óceániába tart, hanem a repülési magasság alatt csökkentett sebességgel köröz.

Jól látszott az is, hogy a korábbi leszálláshoz használt szárnyakat nem tudták visszahúzni, amit követett a fedélzeti kapitány bejelentése a kényszerleszállásról.

A gép így Abu-Dzabiban ereszkedett le, de a biztonságos leszállás érdekében előbb arra kényszerült, hogy a felvett 250 tonna tüzelőanyagból 80 tonnát kieresszen.

Annalena Baerbock az első kudarc után még nem adta fel, különös tekintettel arra, hogy a kapitány a tervezett második indulás előtt tesztrepülést ígért. A kapitány szerint a teszt minden probléma nélkül zajlott. A miniszter és kísérete így előzetesen megnyugodhatott, hogy a második hivatalos start immár sikeres lesz. A történtek azonban teljes mértékben átírták a forgatókönyvet.

Az Airbus 140-es helyi idő szerint keddre virradó éjszaka indult neki még egyszer az útnak. A sikeresnek mondott teszt ellenére azonban a második kísérlet is teljes kudarccal végződött.

Röviddel a felszállás után a gép szinte kísértetiesen ugyanazt produkálta, mint az első idején, azaz az alacsony magasságban való körözést, valamint a leszálló kerekek "fennmaradását".

Ezt követően az újabb és azonnali kényszerleszállás elengedhetetlenné vált.

Mindez már a külügyminisztert is kihozta a sodrából. "Ez már több a soknál" - fogalmazott a miniszter, aki ezek után rövid úton le is mondta az óceániai országokba tervezett látogatást. Baerbock közölte, hogy az első, menetrend szerinti járattal visszatér Berlinbe.

A vizit eredetileg több mint egyhetes lett volna, és a külügyminisztérium szerint fontos kérdések - mindenekelőtt a Kínával való kapcsolatok - kerültek volna megvitatásra.

A kapitány még az első kényszerleszállást követően azt hangoztatta, hogy "ilyesmi" még nem történt több mint három évtizedes repülése alatt. A másodikat követően a beszámolók szerint egyelőre nem nyilatkozott.

Több portál szerint ilyen körülmények között meglehetősen groteszk, hogy a második kényszerleszállás előtt a kormányszóvivő még azt nyilatkozta:

a Bundeswehr által kezelt kormánygépek karbantartása kiváló.

"A flotta kifogástalan állapotban van, amivel rendkívül elégedettek vagyunk" - idézték a szóvivőt.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×