Néhány nappal az amerikai Chrysler autógyár megszerzése után az olasz Fiat vezérigazgatója Berlinbe érkezett, hogy tájékoztassa a kormányt az Opel átvételére irányuló tervéről. Sergio Marchionne előbb a külügyminiszterrel, majd a gazdasági miniszterrel vitatja meg a Fiat javaslatait.
A Kanadában felnőtt olasz üzletember szép reményekkel érkezett a német fővárosba, mint hangsúlyozta, Torinóban már nevet is adtak az új autógyárnak: a Fiat-Opel elnevezéssel fuzionáló cég csaknem 10 millió új autó eladása révén évente 80 milliárd eurónyi bevételre számít. Marchionne nem titkolta azt sem, hogy közelebbről nem részletezett racionalizálással már jövőre legalább egy milliárd eurót lehetne megtakarítani.
Az Opel vezetősége óvatos tartózkodással nyilatkozott a Fiat tervéről, rámutatva arra, hogy a Fiat beszállása esetén a németországi Opel-telephelyek sorsáról ismét külföldön, ezúttal Torinóban döntenek. Aggodalommal nyilatkoztak arról is, hogy az olasz autógyár az Opel megszerzésével egy versenytársát venné birtokba egy olyan időszakban, amikor a gépkocsik iránti kereslet igencsak megcsappant.
Az idő viszont sürget, mert az Opel eddigi tulajdonosa, az amerikai General Motors június elejéig kapott határidőt, hogy megtalálja a kiutat a csődközeli állapotból, és erre az európai érdekeltségeinek értékesítése révén nyílna lehetősége.
A Wirtschaftswoche cimű német gazdasági hetilap értesülése szerint a Fiat kevesebb mint egymilliárd eurós ajánlatot tett az Opelre, amit a General Motors nem talált elfogadhatónak.
Újabb, hivatalos tájékoztatás Robert Fico állapotáról