Nem hizlalnak a nassolni való kaják, a "junk food"-ok tévés reklámjai, állítják az ausztrál üdítőital-gyártók. Megkérdőjelezik azt is, hogy szükség van arra a törvényre, ami megtiltja a gyerekműsorok közben az élet- és italreklámokat. A törvényjavaslatot az ausztrál zöldek terjesztették be.
Az Ausztrál Italtanács ügyvezető elnöke, Tony Gentile szerint ugyanis nincs semmiféle kapcsolat az elhízás és a reklámok közt. "Miért szabályoznánk olyasvalamit, amire nincs bizonyíték?" - tette fel a kérdést egy szenátusi meghallgatáson. A statisztikák szerint sehol a világon nem csökkent a túlsúlyosok száma azt követően, hogy szigorították a nassolni valók reklámozását - érvelt Gentile.
Az élelmiszergyártók ráadásul éppen arra készülnek, hogy bevezetnek egy hirdetési etikai kódexet. Ez pedig tiltani fogja az egészségtelen ételek reklámját a 12 éven aluli gyermekeknek szóló műsorsávban.
Rajtunk áll, hogy bebizonyítsuk az önszabályozás helyénvalóságát - tette hozzá mindehhez az Ausztrál Élet- és Zöldség-gyümölcs Tanács elnöke, Kate Carnell. "A törvényhozás ügyetlen ugyanis lépése egyáltalán nem biztatja egészséges életmódra és étkezésre az embereket" - vélekedett.
Wéber Gábor: rég nem láthattunk ilyet a Forma–1-ben