Az elképzelés az, hogy a gépkocsit főleg a forgalmas belvárosok megközelítésére használják az emberek, lehetőleg rövid időre - mondta az InfoRádiónak Pascal Fournier, a gépkocsi tervezésében részt vevő belfort-i Technológiai Egyetem igazgatója.
A 2,5 méter hosszú, három vagy négy személyes, F-City fantázianevet viselő autó létrehozását több városi és megyei önkormányzat támogatta, értékesítését pedig 2009. közepétől tervezi gyártója, a Kelet-Franciaországban működő, 127 dolgozót foglalkoztató FAM Automobiles.
A Francia Antillákon immár egy éve tesztelt járgány várhatóan 16-18 ezer euróba, mintegy 4,5 millió forintba kerül, és maximum 100 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. Pascal Fournier elmondta: a tervek szerint a gépkocsikat elsősorban a nagyobb városok önkormányzatai vásárolják majd, működtetésüket pedig állami-privát szerződések keretében, a párizsi Velib automata kerékpárkölcsönző hálózathoz hasonlóan, bérletes megoldásban fogják biztosítani.
A francia fővárosban 2007-ben vezették be a Velib rendszert, amelyhez egyébként a kerékpárokat Magyarországon gyártották. Az egyik legfontosabb célkitűzés az, hogy minél több embert szoktasson bicikli használatra. A konstrukció rendkívül előnyös: egy vezető kommunikációs cég által működtetett, több száz kölcsönző állomás valamelyikénél elhelyezett automatánál lehet bankkártyával kiváltani a minimum egy hetes bérletet - ami kereken egy euróba kerül -, majd ugyanannál az automatánál lehet kiválasztani a közelben, elektromágneses módon, oszlophoz rögzített kerékpárok valamelyikét.
A bicikli használata az első fél órában ingyenes, a második félóra egy, a harmadik 2 euróba kerül. "Ehhez hasonlóan oldják majd meg a F-Cityk bérlését is" - mondta Pascal Fournier, hozzátéve: a rendszernek ez esetben is rendkívül egyszerűnek, ugyanakkor megbízhatónak kell lennie. A gépkocsi gyártója egyébként már megállapodást kötött a francia vasúti társasággal, így az első F-City kölcsönzőhelyek várhatóan a vasútállomások közelében létesülnek majd.
Wéber Gábor: rég nem láthattunk ilyet a Forma–1-ben