Zuhantak a vezető távolkeleti tőzsdeindexek és alacsonyan nyitottak az európai piacok is azt követően, hogy a pénzügyi szektorból továbbra is aggasztó hírek érkeznek. A behajthatatlan lakáshitelek miatt veszteséges Citigroup az éjszaka jelentette be, hogy jövőre elbocsátja 53 ezer alakalmazottját.
A szintén globális játékos HSBC bank ehhez képest mindössze 500 embert tesz az utcára, de a piacok érzik, hogy további elbocsátások jöhetnek az ágazatban. A négy napon át emelkedő sanghaji index közel hat és fél százalékot esett, a tokiói Nikkei pedig két és fél százalékot, azt követően, hogy világossá vált: Japán, a világ második legnagyobb gazdasága is recesszióban van.
A hitelezésinek indult, de most már gazdasági válság nyomán hosszú halogatás után kardjába dőlt a Yahoo, az internet egyik úttörőjének számító cég alapítója és vezetője. Jerry Yang kedden bejelentette, hogy lemond vezérigazgatói pozíciójáról. Yangot a részvényesek bűnbaknak kiáltották ki, amikor tavasszal nem volt hajlandó eladni a céget az akkor 47 milliárd dollárt kínáló Microsoftnak. Az időközben vírus módjára terjedő válság miatt a Yahoo már nem számíthat ilyen gáláns ajánlatra. Azóta a Yahoo-részvények árfolyama korábbi értékük harmadára olvadt. Yang azzal indokolta makacsságát, hogy alapítóként érzelmileg is kötődött a céghez. Bár a Microsoft egyelőre nem szólalt meg, elemzők szerint előbb-utóbb bekebelezi a Yahoo-t, és a tervezettnél jóval olcsóbban kapja meg az internetes vállalkozást.
Közben Washingtonban a három nagy amerikai autógyártó képviselői kalapjukkal a kezükben állnak a Kongresszus elé. A cégek azt szeretnék, hogy a bankokhoz hasonlóan dobjanak nekik mentőövet. A kongresszusi demokraták szerint a 700 milliárd dolláros banki csomagból kellene elkülöníteni nekik 25 milliárd dollárt. Bush távozó elnök és a republikánusok azonban továbbra is ellenállnak. A sors fintora, hogy a Fehér Ház csak arra adna pénzt, hogy a cégek alacsonyabb fogyasztású és inkább környezetbarát kocsikat dobjanak piacra, azonnali költségeik fedezésére viszont nem.
Wéber Gábor: rég nem láthattunk ilyet a Forma–1-ben