eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Matróz okozta a húsz életet követelő tengeralattjáró-balesetet

Egy matróz okozta az orosz tengeralattjárón múlt hétvégén bekövetkezett, 20 halálos áldozatot követelő balesetet: az illető minden ok nélkül beindította a tűzoltó berendezést - jelentette be csütörtökön kora reggel Moszkvában Jevgenyij Markov, az ügyészség mellett működő nyomozati bizottság szóvivője.

Az ügyészség mellett működő nyomozati bizottság szóvivője közölte: a vétkes kilétét nyomozás útján derítették ki, már vallomást is tett egyebek mellett arról, hogy a figyelmeztető jelzéseket ő adta.

Markov arról nem szólt, miért indította be az illető a berendezést, de elmondta: a nyomozás folytatódik a hajón lévő felelős katonai és civil személyek esetleges felelősségének tisztázására.

A paragrafus, amely alapján vádat emelnek majd az ügyben, hét évig terjedő szabadságvesztést irányoz elő büntetésként.

A Komszomolszkaja Pravda című lap csütörtöki számában - neve mellőzését kérve - több túlélő elmondta: életüket Dmitrij Lavrentyev kapitánynak köszönhetik, aki parancsot adott az érintett, hermetikusan lezárt rekesz ajtainak kinyitására és a mentésre, amiért most a kapitányt le akarják fokozni, és el is bocsáthatják.

Hivatalos helyen a hírt nem erősítették meg, de Nyikolaj Mezsonov másodosztályú kapitány elmondta a lapnak: előírás, hogy a lezárt rekeszben lévőknek maguknak kell az életükért - és a hajóért - küzdeni, az ajtók kinyitása a tengeralattjáró biztonsága érdekében a felszín eléréséig szigorúan tilos. Úgy vélte: nem kizárt, hogy Lavrentyevet elítélik, ám mivel döntése életeket mentett, aligha vár rá szigorú büntetés, az is biztos azonban, hogy nem fogják megdicsérni.

Kísérleteztek?

Közben az interneten megjelent egy feltételezés, amely szerint szándékosan kísérletezhettek a tűzoltó rendszerrel, vagy akár diverzió is történhetett a Nyerpán. Az első kézből származó információra hivatkozó, gyorsan terjedő bejegyzés szerint a tengeralattjáró minden rekeszében van egy-egy freonos palack mintegy 200 liternyi gázzal, s minden ilyenből az adott rekesz mellett a két szomszédosba is lehet freont adni. A palackok működésbe hozhatók a központi irányító pultról, az egyes rekeszek irányító pultjairól vagy a palackon lévő csap kinyitásával.

A Nyerpán csak a második rekeszbe került freon, de három palackból: ezek csapjait egyszerre kinyitni nehéz lenne, a központi pultnál pedig mindig van ügyeletes. Ezért csak két lehetőség tűnik valószínűnek: a tűzoltó berendezést a második rekesz pultjáról indították be, vagy meghibásodás miatt indult be, és juttatott három adag freont egyetlen rekeszbe.

Ilyen meghibásodást azonban kizártnak minősítettek a hajógyárban, és Nyikolaj Markov orosz vezérkari főnök is úgy nyilatkozott szerdán, hogy a Nyerpán minden hibátlanul működik, a tengeralattjárót hadrendbe állítják a flottánál.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×