Az építészetileg impozáns és tetszetős terminálon a csomagkezelés okozta a súlyos fennakadásokat és a káoszt. Mivel a terminál kizárólagos használója a hazai légiforgalmi társaság, a BA, ez szenvedte el a károkat és a presztízsveszteséget.
A sok ezer utas csomagjait a futószalagok villámgyorsan szállították az induló repülőgépekhez, de a berakodók nem tudták ugyanilyen gyorsan kapkodni a poggyászokat.
Nem is voltak elegen, a személyzeti gépkocsi parkolónál felállított szigorú biztonsági beléptető rendszer lassúsága miatt. Hatalmas torlódás keletkezett, járatokat kellett törölni, és sokan arra kényszerültek, hogy a csomagjaik nélkül utazzanak el.
Négyszáz önkéntes válogatja a csomagokat
Majd idővel követi Önöket a poggyász - ígérték a BA beosztottjai. Jelenleg 15 ezer csomagot válogat kézzel 400 fizetett önkéntes. Egyenként kell megállapítaniuk, hol van a csomagok tulajdonosa.
Az első három napon összesen 200 járatot kellett törölni. A tájékoztatás sem volt megfelelő. Az utazni kívánó jegytulajdonos otthon interneten ellenőrizte, indul-e a gépe, és a megnyugtató válasz után kiutazott Heathrow-ra.
Megesett, hogy nyolcórás várakozásnak volt kitéve. Sokan emiatt az éjszakát a környező szállodákban szerették volna eltölteni, remélve, hogy a BA kifizeti a számlájukat.
A hotelek azonban felemelték a szobák bérét, és a BA a számlának csak a felét állta. Rengetegen aludtak végül a várócsarnokban. Vasárnap még nagy volt a káosz. Hétfőn is 54 járatot töröltek, kedden szintén lesznek törlések.
Rengeteg pénzbe kerül az utasok után küldeni a Londonban maradt csomagjaikat. A hó végén a BA az óceánon túli járatait is az új ötös terminálról akarja indítani. Ha megint fennakadás lesz a csomagkezeléssel, és poggyászok maradnak le a gépekről, óriási kiadások várnak a BA-re.