A szlovák gazdasági sajtóban viszonylag gyakori téma a MÁV Cargo tervezett privatizációja.
Feltűnést keltett, hogy a szlovák piac egyik pénzügyi cápája, a Slavia Capital a Léván székelő Sped Trans társasággal együtt 10,5 milliárd szlovák koronát, közel 81 milliárd forintot ajánlott a magyar vasúti teherfuvarozási vállalatért, a MÁV Cargóért, míg a további hat jelentkező ennél kevésbé volt bőkezű.
A Hospodárske Noviny című gazdasági napilapban azonban Peter Benèurik, a Slavia Capital szóvivője úgy nyilatkozott, hogy jelzéseik szerint sokan akadnak, akik meg akarják kérdőjelezni ajánlatukat.
Hogy ezt mire alapozza, azt a lapban nem volt hajlandó elárulni, szerinte azonban a magyar vasut vezetése és a privatizációs tanácsadó mindeddig profi módon és korrekten viselkedett.
Ugyancsak a Hospodárske Novinyben jelent meg az a hír, miszerint az eredetileg szlovák konzorcium egy újabb taggal, az amerikai James Dinan nagyvállalkozóval bővült.
Az amerikai beruházó York Capital Managment alapja - a lap szerint - több mint 13 milliárd dollárral (2.500 milliárd forinttal) rendelkezik, tehát a szlovákok az amerikai partnerrel erős tőketámogatáshoz juthatnak.
Gondot okozhat viszont a konzorciumban résztvevő szlovák Sped Trans társaság egyik vezetőjének múltja. Mint kiderült, a Sped Trans Levice vállalat korábbi ügyvivője, Ján D. ellen vádat emelt a nyitrai kerületi ügyészség közel 14 millió korona, azaz csaknem 100 millió forint kárt okozó csalás miatt a lévai járási biróságon májusban.
A vádirat szerint az ügyvivő és társai 2000-ben és 2001-ben számlákat hamisítottak, amikor cégük gabonát szállított egy állami vállalatnak. Amennyiben a bíróság bűnösnek találja a vádlottat, 5-től 12 évig terjedő börtönbüntetésre számíthat.