eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia

Bátyjától kapta el a madárinfluenzát?

Indonéziában a madárinfluenza emberre veszélyes vírusa végzett egy tízéves kislánnyal, aki a hét elején halt meg Bandung városában. Az Egészségügyi Világszervezet közlése szerint a lány 18 éves bátyjánál, aki kedden hunyt el szintén a H5N1-es vírus jelenlétét állapították meg indonéz szakemberek.

Az indonéz család tragédiája kapcsán fölmerült a gyanú, hogy a testvérek esetleg egymástól kapták el a kórt, vagyis hogy a vírus emberről emberre terjedt át. Ez volna az első ilyen eset a madárinfluenza kórtörténetében.

Emiatt az Egészségügyi Világszervezet felkérte a betegség elleni gyógyszert, a Tamiflut gyártó svájci Roche céget, hogy készüljön fel "globális készletek" forgalmazására.

Az újabb halálesettel már 34 halottja van a madárinfluenzának Indonéziában, világszerte 125-en haltak meg a kórban.

Címlapról ajánljuk
5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

Havasi Gergő és Szabó Norbert Ádám január 5-én egy több mint hét méter hosszú és két méter széles hajóval vág neki az óriási megterheléssel járó expedíciónak. Előbbi, a Magyar Honvédség 2. sportszázadának katonasportolója az InfoRádióban elmondta: egymást háromóránként váltva naponta 130 kilométert szeretnének evezni, közben semmilyen külső segítséget nem kapnak és kíséretük sem lesz.

Erdő Péter: „Hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel”

Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek karácsony alkalmából , hangsúlyozva, hogy ezért nem lehet abbahagyni a békéért való imát.
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×