Vitézy Dávis a Facebook-oldalán felidézte: két éve a Budapesti Közlekedési Központ 26 új CAF-villamost rendelt 99 százalékos uniós és állami támogatással. A villamosokat a CAF cég tavaly nyáron elkezdte leszállítani, de a járművek azóta sem álltak forgalomba. Ez a késlekedés az uniós források felhasználását is veszélyezteti - írta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Hozzátette, a nyilvánosság nyomására idén augusztusban - 13 hónappal az első villamosok Budapestre érkezése után - megbízták a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) szakcégét, hogy vizsgálja meg a villamosok forgalomba állásával kapcsolatos vitát, azt, mi az indoka annak, hogy a járművek hónapok óta kocsiszínekben "álldogálnak".
Vitézy Dávid szerint erre a szakcég jelentése sem tudott magyarázatot adni, ez a többi között azt tartalmazta:
"a típusengedélytől és a szerződéses műszaki előírásoktól való eltérés nem állapítható meg, a jogszabályokban előírt fékúttól eltérés nem volt méréssel igazolható".
"Itt az ideje a CAF-villamosokat forgalomba állítani! Arra pedig jó lenne azért választ kapni: mégis mi történt egy éven át, miért nem állították forgalomba az új villamosokat, ki és miért akadályozta ezt és miért nem jártak a klimatizált villamosok a nyáron?" - fogalmazott Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid.