eur:
411.11
usd:
392.25
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Összetört trolibusz az M3-as utópálya kivezető szakaszán, a Budapest XIV. kerületében lévő Kacsóh Pongrác úti felüljáró közelében 2022. április 5-én. A troli átszakított egy zajvédő falat. A busz fülkéjéből a tűzoltók szabadítottak ki egy embert.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Hihetetlen baleseti statisztika: tarolnak a trolibuszok

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) közzétette a tavalyi kárgyakoriságot, amely szerint 2023-ban csökkent a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások körében bejelentett káresemények száma.

2011-ben az összes járműkategóriában a teljes autóparkra számítva az állomány 5 százalékánál fordult elő káresemény (4,98 százalék), ez az adat tavalyra 2,18 százalékra csökkent. A járműállomány ugyanebben az időszakban 4 millióról több, mint 6 millióra nőtt – írja a kreszvaltozas.hu.

A több mint 4,3 millió személyautónál átlagosan 2,4 százalékos kárgyakoriságot mértek, ami azt jelenti, hogy 103,6 ezer esetben hibáztak az autósok. Ennél rosszabb az arány a nagy teljesítményű személyautóknál. A 180 KW (240 lóerő) fölötti teljesítményű személyautók 2,54 százaléka volt részese olyan balesetnek, ahol a sofőr hibázott. Ez pontosan 2377 balesetet jelentett.

Egy átlagos személyautós kgfb-s kár 2023-ban 839 000 forint volt, de a 180 kW teljesítményűnél erősebb autóknál átlagban több mint egymillió forintot fizettek ki a biztosítók kártérítésként.A kárgyakorisági mutatók nem dicsőséges toplistáját a trolibuszok vezetik. A 237 troli közül 75 volt részese káreseménynek. Ez 31,65 százalékot jelent, vagyis minden harmadik troli után kellett fizetnie a biztosítónak, mert a sofőr hibázott.

A nyergesvontatóknál a kárgyakoriság megközelítette a 14 százalékot, míg a károkozói toplista harmadik helyén a 80 férőhelyesnél nagyobb buszok állnak. Ezek elsősorban a városi forgalomban járó csuklós buszokat fedik. Ebben a kategóriában minden nyolcadiknak volt tavaly kgfb-s káreseménye, ami 12 százalékos arányt jelent. A motorosok sokkal ritkábban okoznak másnak kárt, mint az autósok. A több mint 277 ezer motoros közül 875 okozott balesetet, ami 0,38 százalékos kárgyakoriságot jelent.

A statisztika külön foglalkozik a használati mód szerinti károkozásokkal is. Itt magasan a taxik vezetik a listát 8,9 százalékos aránnyal, őket követik a bérautók, amelyeknek a 4,2 százaléka volt károkozó, majd következnek a hazai és nemzetközi árufuvarozók 3,9 százalékos aránnyal. Szintén külön adatsor foglalkozik a használati módban a flottás gépjárművekkel. Itt is magasan a taxik vezetik a toplistát. A flottás taxik 18,2 százaléka volt baleset okozója, bérautók káraránya 8,3 százalék.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Kemény szankciót jelentett be Amerika - Hogyan érinti ez a magyar gázellátást?

Kemény szankciót jelentett be Amerika - Hogyan érinti ez a magyar gázellátást?

Az Egyesült Államok újabb szankciókat vezetett be Oroszország ellen, ezúttal a Gazprombankot és további 50 kisebb-nagyobb orosz pénzintézetet célozva meg. A lépés célja, hogy tovább korlátozza Oroszország hozzáférését a nemzetközi pénzügyi rendszerhez, és megnehezítse az ukrajnai háború finanszírozását. Az intézkedések a Biden-adminisztráció utolsó hónapjában történnek, és jelentős hatással lehetnek az orosz költségvetésre, de a magyar gazdaság szempontjából is izgalmas a helyzet, mivel Magyarország évente 4,5 milliárd köbméter földgázt kap Oroszországtól, amelyet a Gazprom szállít, a szankció alá kerülő Gazprombank kezeli az energiacég pénzügyeit.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×