Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.9
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay

Felpörgetik a zöld kamionok gyártását Amerikában

A klímavédelemre hivatkozva jelentett be komoly szigorítást az új teherjárművekre az amerikai környezetvédelmi hatóság.

Szigorú új szabályokat jelentett be az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (Environment Protection Agency) pénteken az Egyesült Államokban gyártott nehézjárművekre.

A szövetségi környezetvédelmi szervezet véglegesített szabályai előírják a gyártóknak, hogy 2026-tól új modelljeiknek növekvő arányban kell nulla károsanyag-kibocsátásúnak lenniük.

A hatóság vezetője szerint az új szabályok nyomán nagy mértékben mérséklődik majd a nagy teljesítményű járművek szennyezése. A szabályok 2026-ban lépnek életbe, és 2032-ig fokozatosan szigorodnak arra vonatkozóan, hogy az új kamion-, teherautó- és buszmodelleknek milyen arányban kell nulla-kibocsátásúnak lenniük.

Az amerikai kormányzat előzetes számításai szerint az átállás nyomán

2032-re a tehergépjárművek 50 százaléka lehet teljes mértékben elektromos,

míg a rövid távon közlekedő pótkocsis teherautók 32 százaléka, míg a nagy távolságot megtevő kamionoknak a 25 százaléka. Az intézkedés érinti a buszokat is.

A szövetségi hatóságok adatai szerint az Egyesült Államok teljes üvegházhatásúgáz-kibocsátásának 29 százaléka származik a közlekedésből, csak a közúti közlekedés pedig 23 százalékot tesz ki.

Jelenleg az új szabályok által érintett teherautók eladásainak kevesebb mint 1 százalékát teszik ki a teljesen elektromos járművek - derül ki a legnagyobb előállítókat tömörítő Teherautó- és Motorgyártók Szövetségének adataiból.

Az Amerikai Üzemanyag és Petrolkémiai Előállítók nevű szervezet (American Fuel & Petrolchemical Manufactureres) és az Amerikai Üzemanyag Intézet (American Petroleum Institute) vezetői közleményben tiltakoztak, és a kongresszust arra szólították fel, hogy szavazzon a szabályok módosításáról, valamint kilátásba helyezték, hogy az előírások miatt bíróságon perlik be a kormányzatot.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×