Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Lázár János építési és közlekedési miniszter beszédet mond a közlekedésügyet példamutatóan szolgáló szakembereknek odaítélt elismerések ünnepélyes átadásán a Pesti Vigadó dísztermében 2023. szeptember 21-én.
Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Lázár János megmondta, mikor lesz ismét erős Magyarország

Közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő, nincs erős és befolyásos Magyarország – mondta csütörtökön Budapesten, a közlekedési elismerések ünnepélyes átadásán Lázár János.

Az építési és közlekedési miniszter kiemelte, hogy a magyar közlekedésügyet példamutatóan szolgáló szakemberek elismerését a tárca nem véletlenül időzítette Széchenyi István születésnapjára. A közlekedés annak idején is fontos politikai-gazdasági kérdés volt, a vasút és a hajó ekkor lett a haladás szimbóluma, a fejlettség mutatója, a legfontosabb hatalmi tényezők egyike.

A század második felében Baross Gábornak és a közlekedés további fejlesztésének jutott jelentős szerep a gazdasági fellendülésben, amelynek köszönhetően az ország az Osztrák-Magyar Monarchia részeként nagyhatalmi státuszhoz jutott. A Magyar Államvasutak Európa egyik legkorszerűbb és legerősebb közlekedési vállalata, a magyar gazdaság egyik tartópillére, az innováció jelképe volt ekkor. A vasúti közlekedés polgári fejlődést és felzárkózást eredményezett, döntő szerepet játszott az első világháborúban, és nem véletlen az sem, hogy a trianoni békediktátum tudatosan elszakította a fontos vasúti központokat Magyarországtól – fogalmazott a tárcavezető.

Lázár János szerint akkor lesz ismét erős és befolyásos Magyarország, ha lesz korszerű, XXI. századi közlekedés.

Hozzátette ugyanakkor, hogy a legnagyobb erőforrás nem a jármű, az infrastruktúra, a költségvetés, hanem a MÁV–Volán csoport 57 ezer munkavállalója. Az ő teljesítményüket akkor is el kell ismerni, ha a közlekedési rendszer finanszírozását és az infrastruktúra minőségét lehet és kell is kritikával illetni. Ők azok, akiknek a munkájára lehet korszerű közlekedést alapozni, és ők azok, akik nap mint nap biztosítják a közösségi közlekedés működését – indokolta a szakemberek megbecsülését a tárcavezető.

A rendezvényen Közlekedésért érdemérmet kapott Czipár Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt üzemeltetési igazgatója, Nagy Lajos MÁV BLI MMEO (Beruházási Lebonyolító Igazgatóság Mérnöki és Műszaki Ellenőrzési Osztály) irodavezetője, Tóth János az EPTS (European Platform of Transport Sciences) igazgató tanácsának elnöke, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszékének vezetője.

Budapest, 2023. szeptember 21.
Lázár János építési és közlekedési miniszter (b5), Nagy Bálint közlekedési államtitkár (b2), valamint  a Baross Gábor-díjjal kitüntetett Csiba József, a BME ITS megfelelőség-értékelési cégvezetője (b4), illetve a Közlekedésért Érdemérem díjazottjai, Czipár Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. üzemeltetési igazgatója (b1), Nagy Lajos, a MÁV Zrt. BLI MMEO irodavezetője (b3), Tóth János, az EPTS (European Platform of Transport Sciences) igazgatótanácsának elnöke, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszékének vezetője (b6), és a Magyar Polgári  Repülésért  Érdemérem díjazottja, Kurucz Mihály István repülésbiztonsági, minőségirányítási és belső ellenőrzési Igazgató (b7) a közlekedésügyet példamutatóan szolgáló szakembereknek odaítélt elismerések ünnepélyes átadásán a Pesti Vigadó dísztermében 2023. szeptember 21-én.
MTI/Bruzák Noémi
Budapest, 2023. szeptember 21. Lázár János építési és közlekedési miniszter (b5), Nagy Bálint közlekedési államtitkár (b2), valamint a Baross Gábor-díjjal kitüntetett Csiba József, a BME ITS megfelelőség-értékelési cégvezetője (b4), illetve a Közlekedésért Érdemérem díjazottjai, Czipár Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. üzemeltetési igazgatója (b1), Nagy Lajos, a MÁV Zrt. BLI MMEO irodavezetője (b3), Tóth János, az EPTS (European Platform of Transport Sciences) igazgatótanácsának elnöke, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszékének vezetője (b6), és a Magyar Polgári Repülésért Érdemérem díjazottja, Kurucz Mihály István repülésbiztonsági, minőségirányítási és belső ellenőrzési Igazgató (b7) a közlekedésügyet példamutatóan szolgáló szakembereknek odaítélt elismerések ünnepélyes átadásán a Pesti Vigadó dísztermében. MTI/Bruzák Noémi

Magyar Polgári Repülésért érdemérmet kapott a HungaroControl Zrt. szakembere, Kurucz Mihály István repülésbiztonsági és minőségirányítási igazgató. A Baross Gábor-díjat Csiba József, a BME ITS Nonprofit Zrt. megfelelőségértékelési üzletágának vezetője kapta. Az elismeréssel idén először pénzjutalmat is adtak, amelynek összege az előző évi bruttó átlagkereset tizenkétszerese, vagyis 6 189 192 forint - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×