Tavaly decemberben 12,8 százalékkal több új autót regisztráltak az Európai Unióban, ezzel az ötödik egymást követő hónapban volt tapasztalható növekedés – jelentette az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). A német és az olasz autópiac rendkívül erős év végét produkált: 38,1, illetve 21 százalékos növekedést könyvelhetett el. Spanyolország ezzel szemben jelentős visszaesést szenvedett el (-14,1százalék), míg Franciaország stabil maradt (-0,1 százalék) – írja a hvg.hu.
A kedvezőnek tűnő év végi számok ellenére 2022-ben az EU személygépkocsi-piaca összességében 4,6 százalékkal zsugorodott, főként az év első felében tapasztalt alkatrészhiány miatt. A teljes volumen 9,3 millió darabon állt meg, ami a régió legalacsonyabb szintje 1993 óta; akkor 9,2 millió eladást regisztráltak. Összehasonlításképpen: 2019-ben 13,2 millió autót adtak el az unióban, ami rekordot jelentett. Még úgy is az, ha Egyesült Királyság számait levonjuk belőle, amely azóta már nem tagja a közösségnek.
Az EU négy legnagyobb piaca közül egyedül Németországnak sikerült növekedést elérnie tavaly (+1,1 százalék), amihez hozzájárult a decemberi erős eredmény. A másik három kiemelt piac mindegyike rosszabbul teljesített, mint 2021-ben: Olaszországban volt a legmeredekebb a visszaesés (-9,7 százalék), amelyet Franciaország (-7,8 százalék) és Spanyolország (-5,4 százalék) követett.
A magyarországi piac a kimutatásaik szerint 8,5 százalékkal csökkent, és 111 524 darab új autót helyeztek forgalomba tavaly nálunk.