Ratatics Péter szerint nemcsak a Mol, hanem a többi piaci szereplő, és összességében a magyar lakosság számára is jó döntés született. Meglátásuk alapján a rendelkezésnek két fő hatása lesz: egyrészt csökkenni fog a határ menti kutakon a nyomás, így a leürülések száma is, ami az ott élő magyar lakosság számára rendkívül jó hír, hiszen a korábban megszokott módon fog tudni üzemanyaghoz jutni. A másik pozitív hatása pedig, hogy június hónapra nagyságrendileg 15 százalékkal csökkenhet a hazai kereslet, amit nagykereskedelmi, illetve gyártói oldalról stabilan el fognak tudni látni – tette hozzá a Mol fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója.
Ami a gyakorlatot illeti, a szakember jelezte, hogy bár nagyon rövid idő állt a rendelkezésükre, a Magyar Ásványolaj Szövetségen (MÁSZ) belül igyekeznek az összes tagvállalattal a kapcsolatot tartani, egymást segítve a gyors és zökkenőmentes átállásban. Mint mondta, a Molnál a totemoszlopokon továbbra is a 480 forintos, illetve hatósági árat tüntetik fel, a kútfejen viszont már a piaci ár szerepel. Ugyanakkor próbálják a lehető legegyértelműbb módon, több nyelven is kimatricázva felhívni a figyelmet arra, hogy
a magyar rendszámú gépjárművek tulajdonosai a fizetéshez vigyék magukkal bemutatásra a forgalmit.
„Amennyiben tehát igazolni tudja, hogy magyar forgalmi rendszámú gépjárművel érkezett, úgy a kasszánál érvényesítésre kerül az az árcsökkentő diszkont, ami érvényesíti a hatósági árat” – fogalmazott Ratatics Péter.
A Mol munkatársa egyetértett azzal, hogy – főleg kezdetben – előfordulhat olyan, hogy valaki otthon felejti a forgalmi engedélyét, ezért némi rugalmasságot is várnak a kútkezelőktől. Vagyis, ha hitelt érdemlően ellenőrizhető, hogy milyen forgalmi rendszámú gépjármű állt be tankolni, akkor hatósági áron adható az üzemanyag – magyarázta.
Ratatics Péter egyébként úgy véli, hogy maga a rendelkezés annak köszönhető, hogy
rengeteg visszaélés történt a határ menti részeken a szomszédos országokból.
„A legkreatívabb módon jöttek át különböző átalakított gépjárművekkel, tartályokkal, hogy minél több 480 forintos áron megvett üzemanyagot vigyenek el” – fogalmazott a fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető, aki szerint számítani lehet arra, hogy ezt a fajta kreativitást, az olcsóbb üzemanyag reménylében, igyekezni fognak megtartani. Ennek egyetlen kiküszöbölési lehetősége a forgalmi bemutatásra – emelte ki.
Ami a kannákba való tankolást illeti, az ezentúl piaci áron fog elszámolódni – zárta szavait Ratatics Péter.