eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Rueil-Malmaison, 2018. március 1.A Peugeot emblémája a PSA Peugeot-Citroen székházában, a Párizs melletti Rueil-Malmaisonban 2018. március 1-jén. Ezen a napon ismertetik a francia járműgyártó csoport 2017-es mérlegét. (MTI/EPA/Christophe Petit Tesson)
Nyitókép: MTI/EPA/Christophe Petit Tesson

Már januárban lezárulhat az autóipari gigaüzlet

Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), valamint a Peugeot, a Citroen, az Opel, a Ds és a Vauxhall márkák anyacége, a PSA autóipari csoportok egyesülése a korábban tervezett első negyedév vége helyett korábban, január 16-án zárul le - áll a két cég közös közleményében.

Hétfőn utolsó feltételként a két cég részvényesei is zöld utat adtak az egyesülésnek. A részvényesek több mint 99 százaléka támogatta az egyesülést, aminek a révén Stellantis néven új cég jön létre, amely a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja lesz a Volkswagen, a Renault-Nissan-Mitsubishi és a Toyota után. A Stellantis termelési kapacitása évi mintegy 8,7 millió autó.

Az ügylet keretében a PSA tulajdonosai részvényeik után 1,742 FCA-részvényt kapnak. Az FCA január 15-én - a cég részvényének utolsó tőzsdei kereskedési napján - saját részvényeseinek 2,9 milliárd euró, részvényenként 1,84 euró rendkívüli osztalékot fizet ki.

Az egyesült cég, a Stellantis részvényeivel január 18-án a párizsi és a milánói, egy nappal később, 19-én pedig a New York-i értéktőzsdén indul be a kereskedés.

A PSA és az FCA 2019 decemberében jelentették be egyesülési szándékukat, idén decemberben megszerezték az Európai Unió versenyhatóságának a jóváhagyását is.

A két cég azzal számol, hogy az egyesüléssel évi mintegy 5 milliárd euró költséget takarítanak meg.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×