eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Torlódás az M0-ás autóút déli szakaszának felújítási munkálatai miatt Dunaharasztinál 2018. szeptember 14-én. Új forgalmi rend lép életbe az M0-ás autóút déli szakaszának felújításánál, hogy csökkentsék a torlódásokat. A Hárosi Duna-hídon a munkaterület mellett az M1-es autópálya irányába az eddigi kettő helyett három forgalmi sáv, míg a Soroksári Duna-híd felé hosszabb gyorsítósávok segítik majd a közlekedőket.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Elakadt az M0-s új terve

Nem kapott környezetvédelmi engedélyt a budapesti körgyűrű kiváltására szánt M100-ashoz kapcsolódó egyik elkerülő út.

A kormány decemberben döntött úgy, hogy nem épül meg az M0-snak a 10-es főút és az M1-es közötti hiányzó szakasza, hanem Bicske és Esztergom között megépül az M100-as gyorsforgalmi út, amely beletorkollik a Budapest és Kesztölc közötti M10-es utba, így zárulna be a körgyűrű.

A hvg.hu cikke szerint az M100-as február 21-én már megkapta a környezetvédelmi engedélyt, az építkezés pedig akár két év múlva indulhat, de a pilisiek tiltakoznak, mert ha mellettük vezetik le a forgalmat az új, M100-as autópályáról, akkor az új elkerülő utakon nem az eddig megszokott, napi 4-5 ezer autós fog elhaladni, hanem annak többszöröse, méghozzá azért, mert sem az eredetileg tervezett budapesti körgyűrű nem zárul be, sem az M10-est nem kezdik még megépíteni.

Így a kelet vagy nyugat felől érkező élelmes kamionosok és más sofőrök az M0-s hosszadalmas déli ága helyett ezt a rövidebb, északi menekülő utat fogják választani. Tehát ha például kelet felől, az M3-asról érkeznek, akkor a 10-es utat használják és terhelik, majd átvágnak a piliscsabai és tinnyei természetvédelmi területen, hogy azután Únynál ismét sztrádára állhassanak. A hatóságok ennek az egérútnak az egyik, piliscsabai ágát nem hagyták most jóvá.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×