A kormány decemberben döntött úgy, hogy nem épül meg az M0-snak a 10-es főút és az M1-es közötti hiányzó szakasza, hanem Bicske és Esztergom között megépül az M100-as gyorsforgalmi út, amely beletorkollik a Budapest és Kesztölc közötti M10-es utba, így zárulna be a körgyűrű.
A hvg.hu cikke szerint az M100-as február 21-én már megkapta a környezetvédelmi engedélyt, az építkezés pedig akár két év múlva indulhat, de a pilisiek tiltakoznak, mert ha mellettük vezetik le a forgalmat az új, M100-as autópályáról, akkor az új elkerülő utakon nem az eddig megszokott, napi 4-5 ezer autós fog elhaladni, hanem annak többszöröse, méghozzá azért, mert sem az eredetileg tervezett budapesti körgyűrű nem zárul be, sem az M10-est nem kezdik még megépíteni.
Így a kelet vagy nyugat felől érkező élelmes kamionosok és más sofőrök az M0-s hosszadalmas déli ága helyett ezt a rövidebb, északi menekülő utat fogják választani. Tehát ha például kelet felől, az M3-asról érkeznek, akkor a 10-es utat használják és terhelik, majd átvágnak a piliscsabai és tinnyei természetvédelmi területen, hogy azután Únynál ismét sztrádára állhassanak. A hatóságok ennek az egérútnak az egyik, piliscsabai ágát nem hagyták most jóvá.