INFORÁDIÓ 
2019. szeptember 19. csütörtök
Vilhelmina

pénziránytű alapítvány

diákhitel központ

középiskolás

Debrecen, 2016. január 4. Egy 2009-ben kibocsátott 200 forintos érme. Magyarország ma is hivatalos fizetőeszközét, a forintot, 70 évvel ezelőtt, 1946. augusztus elsején vezették be. A pengőt felváltó új pénz nevét I. Károly történelmi aranyforintjáról kapta. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor  *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.

Megfontoltak a pénzügyekben a gyerekeink

Infostart

Autóra, lakásra, telefonra a középiskolások harmada egyáltalán nem venne fel felnőtt korában hitelt, és tanulásra is csak minden második szerint szabad kölcsönt felvenni.

A tavalyi sikeren felbuzdulva idén is ingyenes pénzügyi projektnapokat szervezett középiskolásoknak a Pénziránytű Alapítvány és a Diákhitel Központ. Hét városban összesen hatszáz diák vett részt az interaktív tanórából, pódiumbeszélgetésből, kvízshow-ból álló programon.

Kiderült egyebek között, hogy a fiatalok kiemelkedően fontosnak tartják az önálló pénzkezelést és a pénzügyi tudatosságot. A megkérdezett középiskolások csaknem háromnegyede kap zsebpénzt és kétharmada keresett már pénzt diákmunkával. Válaszaik alapján ebből szórakozásra nagyjából 5000 és 10 000 forint közötti összeget költenek havonta. A szülőktől kapott, illetve megkeresett pénzt fele-fele arányban tartják készpénzben, illetve bankkártyán.

Mindez azt mutatja, hogy a diákok jelentős részének vannak önálló tapasztalatai a pénzkezelést illetően.

Nagyobb pénzköltéseikben tudatosak, pénzt gyűjtenek a nagyobb kiadásokra és kétharmaduk nyilatkozta, hogy összehasonlítja a termékek árait a boltok kínálatai szerint. Szórakozásra is szánnak pénzt, de egy nagyobb kiadással járó fesztiválra a megkérdezett fiataloknak csak közel a fele költene.

A hitelhez fűződő viszonyukat tekintve szkeptikusak:

autóra, lakásra, telefonra a középiskolások harmada egyáltalán nem venne fel felnőtt korában hitelt, míg abban fele-fele arányban oszlanak meg a vélemények, hogy tanulásra szabad-e hitelt felvenni.

Az eredmények alapján a legjobban a már őket is érintő pénzügyi kérdésekre tudták a választ. Jól ismerték a diákhitel-konstrukciókat és olyan, a pénzügyek kezeléséhez elengedhetetlen fogalmakat, mint a különböző befektetések futamideje, a thm vagy a biztosítások.

A nem reprezentatív tapasztalatok alapján összességében elmondható, hogy a fiatalok kiemelkedően fontosnak tartják a pénzügyi ismeretek tanítását az iskolában.

A projektnapokat lezáró online kvízjáték során 15 kérdés helyes megválaszolásával a diákok maximum 300 ezer forintot gyűjthettek iskolájuk alapítványának. Az összeget a Pénziránytű Alapítvány céljaival összhangban, a pénzügyi nevelés támogatására fordíthatják.

Nyitókép: Oláh Tibor
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018