Violeta Bulc Európai Unió közlekedésért felelős biztosa néhány napja úgy nyilatkozott, hogy az Európai Unió tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségnek a bevezetését, hogy a városi területeken 30 km/órában korlátozzák a sebességet, mert ezzel az intézkedéssel hatásosan csökkenteni lehetne a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek számát.
A tagállamok szakminisztériumainak vezetői – köztük magyar részről Mernyei Ákos Péter, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) európai uniós és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára - a Vallettai Nyilatkozatban köteleződtek el a közlekedésbiztonsági mutatók javítása érdekében tett erőfeszítések fokozása mellett - derül ki a szaktárca közleményéből.
A nyilatkozat kimondja, hogy uniós szinten is változatlanul súlyos társadalmi probléma a közlekedési balesetben elhunytak és a súlyosan sérültek magas száma, ami elfogadhatatlan emberi szenvedést és gazdasági károkat okoz. A dokumentum megállapítja, hogy a 2010-ben jóváhagyott, a halálesetek számának megfelezésére irányuló törekvés elérésében a biztató kezdetek után valamelyes megtorpanás mutatható ki. A tagállamok ezért újabb célkitűzést rögzítenek, amelynek értelmében
a súlyos sérültek száma 2020 és 2030 között a kiinduló érték felére csökkentendő
az Európai Unióban.
A tagállamok egyebek mellett vállalják, hogy az érintett ágazati szereplőkkel közösen megvizsgálják a sebességkorlátozási övezetek kiterjesztésének lehetőségét is. Így
a jelenleginél több magas kockázatú területen lehetne érvényben legfeljebb 30 km/órás megengedett sebesség,
különösen ott, ahol emberek dolgoznak, kerékpároznak, vagy ahol gyerekek játszanak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!