eur:
387.07
usd:
356.1
bux:
68088.24
2024. május 17. péntek Paszkál

Jelentősen nő a bankkártyák és az internetes bankolás használata

Továbbra sem szívesen vennénk fel hitelt, és a bankolási szokásaink is keveset változtak - derült ki a GfK felméréséből. A piackutató elemzése szerint a kényelmi szolgáltatások elterjedése növelheti a banki ügyfelek számát, és az ügyfelek elégedettségét is.

A bankkártyák és az internetes banki szolgáltatások használata dinamikus növekedést mutat a közép- és kelet-európai térségben - derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből.

Tavaly már minden második közép- és kelet-európai lakos használt kártyát a vásárlásaihoz - ismerteti a felmérés eredményét a GfK hétfői közleménye. Hozzáteszik, hogy az internetes ügyintézés olyan országokban is felgyorsíthatja a fejlődést, ahol a banki szolgáltatások használata a nagy földrajzi távolságok, vagy a gyengébb infrastruktúra miatt eddig elmaradt a régiós átlagtól.

A banki szolgáltatásokat használók aránya Közép- és Kelet-Európában 6 százalékkal nőtt 2008-hoz, a válság kitörésének évéhez képest és 2011 végére elérte a 80 százalékot.

Magyarországon a felnőtt lakosság 83 százaléka áll kapcsolatban bankokkal, és ez az arány alig változott az elmúlt években. A legrosszabb a helyzet Bulgáriában és Romániában, ahol a lakosság kevesebb mint 60 százalékának van banki kapcsolata. A legjobb mutatóval Ausztria rendelkezik, ott 98 százalékos a banki ügyfelek aránya a lakosságon belül, Horvátországban és Csehországban pedig 90 százalékos.

Dunai Albert, a GfK Hungária pénzügyi kutatási szektorért felelős vezetője a közleményben kifejti: a banki penetráció növekedése Magyarországon már nem elsősorban infrastrukturális kérdés, hiszen az ezer lakosra jutó bankfiókok számát tekintve a régió legtöbb országa előtt áll. A szakember úgy gondolja, hogy sokkal inkább a pénzügyi kultúra, és a bankokkal szembeni attitűd az, ami meghatározó lesz a fejlődés szempontjából.

A felmérésben vizsgálták a banki reklámok eredményességét is, amiből kitűnik, hogy a hitelajánlatokat népszerűsítő hirdetések mozgósító hatása a válság előtti érték felére esett vissza, ami összefügg a lakosság hitelfelvételi hajlandóságának csökkenésével.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×