A cég keddi közlése szerint a visszahívott autóknál frissítik azt a szoftvert, ami a járművek menetstabilizáló rendszerét vezérli. Az amerikai Consumer Reports magazin a tesztvezetés során ugyanis azt tárta fel, hogy a gépjármű nagy sebességnél, 90 kilométer/óra felett történő hirtelen irányváltáskor - kisebb mint 90 fok - kisodródhat, legvégső esetben felborulhat.
Som Ferenc elmondta, hogy az ilyen jellegű tesztvezetés végrehajtásához már átlagon felüli vezetői ismeretek szükségesek. Tény azonban, hogy a Toyota meghallgatta a magazin véleményét és további lépésre szánta el magát. A visszahívási kampány a 2009 november végétől 2010 áprilisáig gyártott modelleket érinti, a Toyota japán központjából kedden küldik meg az alvázszámlistát az európai központoknak.
A kommunikációs igazgató ismertette, hogy a visszahívás 13.000 darab Lexus GX 460, és 21.000 darab Land Cruiser Prado 150 terepjárót érint. Ezeket nagyrészt Észak-Amerikában, Ománban, Szaúd-Arábiában, Kuvaitban, az Egyesült Arab Emírségekben, Oroszországban és néhányat Franciaországban értékesítették - mondta a kommunikációs igazgató.
A Toyota ősz óta világszerte több mint 8 millió autóját rendelte vissza különféle meghibásodások kockázata miatt.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk