Az egyszerre benzin és elektromos üzemű hibridautók egyrészt a fékezés hőenergiáját alakítják át villannyá, másrészt pedig a villanymotor generátorként is működik: ha a vezető lelép a gázról és lassít, akkor töltődnek a villanymotor akkumulátorai - magyarázta az InfoRádiónak a totalcar.hu főszerkesztője.
Winkler Róbert úgy véli: a környezetvédelmi minisztérium nem a 26 millióba kerülő Lexus LS (Large Sedan), hanem a valamivel több mint 14 millió forintot érő GS (Grand Sedan) típusú hibridautóit fogja beszerezni.
A hagyományos autókhoz képest a hibridek ebben a kategóriában csak 1 millió forinttal kerülnek többe. A szakértő szerint ezeknél az autóknál főleg a vezetési élmény a meghatározó, nem pedig a környezetbarát technológia: nincs olyan kis kibocsátásuk és fogyasztásuk, viszont nagyon csendesek és nagy teljesítményűek.
Winkler Róbert elmondta: Magyarországon csak egy szűk kör követi a főleg Amerikában hódító hibridautó-trendet.
Hanganyag: Panulin Ildikó