Az Auto Bild, amely egy részeltes listával is rendelkezi, de ezért fizetni kell, néhány adatot azért közzétett. Ennek alapján a villanyautosok.hu azt írja, hogy a 2-3 éves autónál az utolsó helyen a Tesla Model 3 végzett közel 15 százalékos bukási rátával, ez háromszor magasabb, mint az évjárat átlaga.
A szakemberek két fő okot jelöltek meg a legolcsóbb Teslánál. Az egyik, hogy a nehéz tömeg miatt a felfüggesztések hajlamosak a villanyautóknál hamarabb tönkremenni, és ez a Model 3-ra is igaz. A magyar szaklap megjegyzi, hogy a 2021-ig gyártott példányok egyik ismert hibája volt ez, azóta elméletileg alkatrészt váltottak és javult a helyzet.
A másik fő problémaforrás a féke, azok ugyanis gyakran nem érték el az előírt minimális hatást. A jelenség arra vezethető vissza, hogy a villanyautók keveset használják a hagyományos fékjeiket, többnyire inkább visszatöltik az energiát. Emiatt viszont gyakran felületi rozsda jelenik meg a tárcsákon, és akár a fékfolyadék is levegőssé válhat.
Hogy a Model 3 miért szerepelt mégis rosszabbul a többi villanyautóhoz képest is (a gyártó többi típusa nem volt a felmérésben), annak fő oka az lehet a TÜV szerint, hogy a Teslánál nincs kötelező éves szerviz, ezért az autók jó részénél csak a vizsgán derülnek ki a problémák.