A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatásából az látszik, hogy a hatchback (a ferdehátú) a legnépszerűbb karosszériatípus. 2023-ban a carVertical által végzett összes járműtörténet-ellenőrzés 31,4 százalékát tették ki ezek a modellek, míg 2022-ben ez az arány 27 százalék volt.
A kombik aránya a tavalyi 29,1 százalékról idén 27,2-re csökkent. A harmadik legnépszerűbb karosszériatípus Magyarországon a szedán, számuk azonban a 2022-es év 20,2 százalékos arányához képest idén jelentősen, 14,3 százalékra csökkent.
Az egyterű vagy többcélú autók történetének ellenőrzése 7,5 százalékról 9,9-re nőtt.
A kupék Magyarországon sem tartoznak a legkeresettebb autók közé, de népszerűségük a 2022-es 2,1 százalékról 2023-ra 3,1 százalékra nőtt. A legkisebb érdeklődés a kabriók iránt tapasztalható, arányuk az autótörténet-ellenőrzésekben mindössze 1,9 százalék, ami pontosan megegyezik a tavaly mért számokkal.
A legmarkánsabb – 5,9 százalékos – visszaesés az előző évhez képest a szedánok esetében történt.
„A fő ok, amiért a sofőrök egyre kevésbé teszik le a voksukat a szedán mellett, az lehet, hogy ezek a típusok kevésbé célszerűek a városi ingázók számára. Mindennapi használatra az emberek többsége nem szívesen választja a nagyobb, ám kis csomagterű autókat” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.
Buzelis szerint az egyéni preferenciákon túl az a legfontosabb, hogy az autóvásárlók ne hagyjanak ki egyetlen lépést sem a vételi folyamat során, beleértve a tesztvezetést, a műszaki állapot szervizben történő vizsgálatát, valamint az előzmények ellenőrzését.