eur:
388.51
usd:
360.62
bux:
68568.49
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett
Nyitókép: Pixabay

A szenzitív információkon alapuló célzott hirdetések ideje lejár a Facebookon

A közelmúltban átnevezett anyavállalat, a Meta mostantól nem teszi lehetővé, hogy szexuális, faji vagy politikai hovatartozás alapján célozzák meg a hirdetők azokat a felhasználókat, akikhez el akarják juttatni üzenetüket.

A nehéz döntést a Meta közleménye szerint azért hozták meg, hogy hirdetőik ne tudjanak visszaélni azokkal a célzási lehetőségekkel, amelyeket nyújtanak számukra. Graham Mudd, a cég elnökhelyettese blogposztban hozta nyilvánosságra a Sky News cikke szerint, hogy el fogják távolítani az emberek által érzékenynek tartott kapcsolódó hirdetési beállításokat.

Ezek a következők: egészséggel kapcsolatos ügyek, szexuális orientáció, vallási hovatartozás és csoport, politikai irányultság, társadalmi ügyek, egyes szervezetek, célok és személyek iránti érdeklődés. Az életkor, nem és földrajzi hely alapján továbbra is lehet majd célozni a hirdetéseket.

A Meta alelnöke elismerte, hogy ezzel meg is nehezítik például a kisebb vállalkozások vagy egyes szervezetek dolgát, akik

nehezebben juttatnak majd el így híreket célcsoportjaikhoz

például az azonos neműek házassága, a diabétesz vagy a zsidó ünnepek kapcsán.

"Néhány hirdetőpartnerünk aggodalmát fejezte ki annak kapcsán, hogy ezek a célzási lehetőségek megszűnnek, mivel ezek használatával képesek voltak hozzájárulni a pozitív társadalmi változásokhoz, míg mások megértik a megszüntetésükről szóló döntést. Mint sok más döntésünk, ez sem volt egyszerű: az egymással versengő érdekek egyensúlyát kellett megteremtenünk. Biztosak vagyunk abban, hogy hirdetési rendszerünket tudjuk úgy fejleszteni, hogy az megfeleljen mindazok igényeinek, akiket kiszolgálunk, miközben szorgalmasan dolgozunk azon, hogy továbbra is támogassuk a platformjaink egyik legjobb tulajdonságát - segítsük az embereket abban, hogy kapcsolatba lépjenek és felfedezzék azokat a vállalkozásokat és szervezeteket, amelyek fontosak számukra" - írta Graham Mudd.

A hirdetések így nem egy felhasználó demográfiai adatai vagy személyes adottságai alapján céloznak majd, hanem az őt érdeklő tartalmak szerint.

"Az emberek ma már dönthetnek arról, ha kevesebb politikával, neveléssel, alkohollal vagy háziállatokkal kapcsolatos hirdetést szeretnének látni. Jövőre még nagyobb jogot kapnak, így akár a szerencsejátékokat vagy a fogyókúrát is eltávolíthatják a számukra hirdethető tartalmak közül" - írta Mudd.

A népszerűnek számító hirdetéscélzási lehetőségek kapcsán egy ideje már felmerültek aggályok: a Sky News két éve mutatott rá például arra, hogy tinédzsereket célzó politikai hirdetések kerültek fel mind az Instagramra, mind pedig a Facebookra.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Resperger István ezredes
a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
Nagyot ralizott az OTP!

Nagyot ralizott az OTP!

Ázsiában felemás hangulatban telt a kereskedés hétfő reggel, ezt követően Európában a múlt heti esés után szép pluszban zártak a tőzsdék, és Amerikában is az emelkedésé a főszerep. A hét első napján idehaza a külkereskedelmi adatokra volt érdemes figyelni, külföldön pedig nem várható nagyobb piacmozgató esemény. A magyar tőzsdén is kedvező hangulatban telt a kereskedés, elsősorban az OTP-nek köszönhetően.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×