INFORÁDIÓ 
2020. január 25. szombat
Pál

beteg

facebook

kutatás

New York, 2012. május 17.A Facebook internetes közösségi oldal logója látható a technológiai részvényeket forgalmazó elektronikus tőzsde, a Nasdaq indexének alakulását mutató elektronikus kijelzőn New Yorkban 2012. május 17-én. A világ legnagyobb közösségi oldalát üzemeltető társaság, a Facebook 25 százalékkal több elsődleges kibocsátású részvényt dob piacra, mint amennyit eredetileg tervezett. Összesen 421 millió részvényt kívánnak eladni a korábban jelzett 337 millió helyett. A Facebook várhatóan május 18-án vezeti be részvényeit a tőzsdére. (MTI/EPA/Andrew Gombert)

Betegségeinkről árulkodnak Facebook-kommentjeink

Infostart

A 999 facebookozó mintegy 20 millió leírt szaván keresztül érdekes kép bontakozik ki különböző betegségek elszenvedőiről.

21 fél betegséget neveztek meg tudósok a Facebook-posztok és -kommentek szóhasználata alapján - írja a Növekedés.hu. A kutatók összesen egymillió bejegyzést nyálaztak át a kétmilliárd szereplős közösségi oldalon 999 önkéntes felhasználó 20 millió szaván keresztül.

Az amerikai Robert Wood Johnson Foundation jótékonysági szervezet által finanszírozott átfogó kutatás eredményeiről a portál a Newsweek összefoglalójából idéz.

A "diagnosztizált" betegségek közt megtalálhatóak emésztési panaszok, légzési problémák, bőrbetegségek, krónikus szorongás, elhízottság, drog- és alkoholfüggőség, valamint szexuális úton terjedő fertőzések is.

Az elkészült tanulmány szerint alkoholizmusra utal például az, ha a facebookozó kommentjeiben gyakran fordul elő az „ital”, „részeg”, vagy az „üveg” szó. Az ellenségeskedő, durva megjegyzések – mint a „hülye”, „baromság”, „ribanc” – fokozott felbukkanása droghasználatról vagy valamilyen pszichózisról árulkodik.

További érdekes összefüggés, hogy

az „Isten”, a „család”, és „imádság” szavakat nagyobb valószínűséggel használták a cukorbetegek, mint mások;

a kutatáshoz a résztvevők kórtörténetét is elkérték.

A kutatóknak nem céljuk a felhasználók lebuktatása, arra koncentrálnak, hogy a Facebook-posztok elemzése segítségével személyre szabottabb egészségügyi szolgáltatásokat lehessen kínálni, és javítsanak a lakosság általános egészségi állapotán.

Nyitókép: MTI/EPA/Andrew Gombert
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018